شهادت بهت آور فرمانده

جمعه،۱۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه پاسداران، بامداد امروز درپی حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسیدند.

شهادت بهت آور فرمانده

در جریان حمله بالگردهای آمریکایی به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه سرشناس ترین نطامی ایران به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند. شهادت این مقام بلند پایه ایرانی بازتاب گسترده ای در جهان داشته است. بر این اساس، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شده و شورای امنیت ملی در پی درگذشت این قهرمان ملی، تشکیل جلسه داد.

سردار سلیمانی چگونه به شهادت رسید؟

ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد ، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

نیروی های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت این کار شدند و پروازهای خودشان را تا ساعتی پیش بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند. سفارت آمریکا نیز به تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فورا بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملا از سوی دولت عراق مسدود شد.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگویی زنده درباره جزییات ترور شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: ساعت یک بامداد امروز جمعه دو خودرویی که در حال انتقال شهید سلیمانی و آقای ابومهدی مهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفر از همراهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی از محافظان و همراهان بودند همه به شهادت رسیدند.

وی گفت: در حال هماهنگی های لازم برای انتقال پیکر پاک شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم و انشالله در اسرع وقت این اقدام را هماهنگ کرده و این کار را انجام می دهیم. 

سردار قاآنی جانشین سلیمانی شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی سردار قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب کرد.

سردار قاآنی جانشین سلیمانی شد