معرفی فرصتهای سرمایه گذاری قشم در حوزه انرژی

دوشنبه،۲۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

دومین همایش تخصصی معرفی فرصتهای سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی فردا  سه شنبه 24 دی ماه در تهران برگزار می شود.

معرفی فرصتهای سرمایه گذاری قشم در حوزه انرژی

به گزارش اقتصاد کارا ، محمد جواد دهقانی دبیر همایش دراین باره گفت: بدنبال اجرای موفق نخستین رویداد در سال گذشته، با حمایت و پشتیبانی مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم، همایش امسال با محوریت ارائه راهکارهای تامین مالی طرح ها و پروژه ها در شرایط تحریم و همچنین بررسی چالش های اجرایی طرح ها و پروژه های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی قشم برگزار می گردد.

وی با اشاره به 30 طرح اجرایی و در دست  اجراء در حوزه پالایشگاهی، نیروگاهی، ذخیره سازی، اسکله نفتی و پتروشیمی در منطقه آزاد قشم و تبدیل این نقطه به یکی از قطب های انرژی در کشور گفت: قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، مزایا و ذخایر نفت و گازعظیمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را داراست. از این رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه های دولت، به منظور سهولت در سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه انرژی در ادامه افزود: با توجه به مشوق های قانونی سرمایه گذاری نظیرمعافیتهای مالیاتی 20 ساله، معافیت پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی، صدور ویزا به کشور در مبادی ورودی منطقه آزاد و نیز ویژگی های منحصر به فرد منطقه آزاد قشم برای سرمایه گذاران از جمله دسترسی به بازار گسترده منطقه، حمل و نقل مناسب، دسترسی به منابع خوراک و نیروی کار ماهر، همه تلاشها برای رونق و آبادانی این منطقه استراتژیک از کشور به کار گرفته می شود.

دبیر دومین همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری قشم  در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی افزود: در همایش فردا، مقامات، مسئولان، صاحبنظران، مدیران و کارشناسان در خصوص ابعاد توسعه پایدار در قشم با محوریت توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تنگناها و چالش ها، مزیتها و فرصتها و نیز راهکارهای تامین مالی طرح ها در شرایط تحریم در قالب ایراد سخنرانی، حضور در پنل های تخصصی به ایراد نظر و بیان دیدگاه های کارشناسی می پردازند.

وی اظهار امیدواری کرد، همایش دوم در سال رونق تولید با ایجاد ترغیب ملی جهت اتکاء افزونتر به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان، کشور پیشبرد سریعتر امور و فعالیتهای توسعه ای در منطقه آزاد قشم محقق شود.