۳۰ درصد سهام هواپیمایی کیش واگذار می‌شود

چهارشنبه،۲۵ دي ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از واگذاری ۳۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی کیش در فرابورس خبر داد.

۳۰ درصد سهام هواپیمایی کیش واگذار می‌شود

ناصر آخوندی از برنامه ریزی برای عرضه ۳۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی کیش از طریق فرابورس خبر داد و گفت: دارایی‌های این شرکت هواپیمایی  بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که قرار است ۳۰ درصد از سهام آن در بورس ارائه شود و ۷۰ درصد در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش باشد.

وی افزایش تعداد هواپیماها، نوسازی خطوط پروازی، حذف چارترکنندگان و ارائه پروازهای چارتری توسط خود شرکت و درنتیجه کنترل راحت‌تر قیمت‌ها را از مهمترین امتیازات ارائه سهام کیش ایر در بورس ذکر کرد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص واردات خودرو به منطقه آزاد کیش گفت: کارگروهی در حال پیگیری جدی این موضوع  است و پیشنهادی در خصوص تامین منابع ارزی آن از سوی منطقه آزاد کیش ارائه شده است.

آخوندی افزود: در حوزه صنایع کیش، طی یک سال گذشته ۱۸ واحد غیر فعال با سرمایه گذاری ۷۹۸ میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار به چرخه تولید بازگشته‌اند و با راه‌اندازی این واحدها علاوه بر افزایش تولید کالاهای صادراتی، برای ۲۷۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تکمیل طرحهای نیمه تمام را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ذکر کرد و توضیح داد: در اجرای این رویکرد تا خرداد سال آینده، ۱۲ واحد صنعتی دیگر با حجم سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیارد تومان فعالیت مجدد خود را از سر خواهند گرفت.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین اعلام کرد: حل مشکلات شهرک‌های صنعتی این جزیره به طور کلی در دستور کار این سازمان قرار دارد و در این زمینه علاوه بر پیگیری مشکلات نقدینگی واحدهای مستقر در این منطقه، در خصوص  تبدیل سند استیجاری این واحدها به قطعی اقدام شده و اولین سند قطعی نیز به یکی از  واحدهای صنعتی ارائه شده است.

آخوندی  یکی از برنامه‌ریزی‌های تاثیر گذار در حوزه رونق تولید در جزیره را شناسایی پیمانکاران و منابع تامین مالی ذکر کرد و افزود: از محل تامین منابع مالی جدید همچون اوراق صکوک پروژه‌های مهم از جمله طرح‌های توسعه فرودگاهی کیش به سرانجام رسید.  همچنین برخورداری بانک‌های مستقر در کیش از اختیارات لازم با پیگیری‌های مستمر محقق شده و با انجام این مهم، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی  برای رونق تولید در جزیره کیش منظور شده است و امسال برای اولین بار منطقه آزاد کیش به بازار سرمایه متصل شده و زمینه برای حضور شرکت سرمایه گذاری در تالار بورس کیش فراهم شده است.

 وی همچنین از فعالیت طرح پنجره واحد مناطق آزاد با هدف نظارت بر تجارت فرامرزی و جلوگیری از قاچاق، در کنار سامانه جامع امور گمرکی خبر داد و افزود: این طرح به زودی در کیش اجرایی می‌شود.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ارزش فعلی حجم سرمایه گذاری پروژه‌های مشارکتی سازمان منطقه آزاد کیش با بخش‌های خصوصی را ۱۰ هزار میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: در حوزه صنایع دانش بنیان هم تمهیداتی همچون استقرار در مرکز نوآوری کیش بدون پرداخت اجاره در سال اول، اختصاص زمین و سوله در فاز شش صنعتی به این نوع شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری کیش همچنین از  تدوین بسته‌های سرمایه گذاری با معرفی ۴۱ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در کیش و ۱۳ بسته سرمایه گذاری در جزیره هندورابی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از عملکرد این سازمان در جذب سرمایه گذاری نام برد.
آخوندی از تشکیل صندوق زمین و مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد در کیش خبرداد و افزود: درقالب این صندوق که در دهه فجر راه اندازی خواهد شد، سرمایه‌های خرد جهت تولید مسکن جمع آوری می‌شود.