حضور تجار ۲۷ کشور جهان در نمایشگاه ایران اکسپو

چهارشنبه،۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: بیش از ۱۷۰ تاجر و بازرگان از ۲۷ کشور جهان در نمایشگاه ایران اکسپو شرکت کرده‌اند.

حضور تجار ۲۷ کشور جهان در نمایشگاه ایران اکسپو

«محمد رئوف قادری» با اشاره به برگزاری چهارمین دوره توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) درباره تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های پیشین افزود: در دوره‌های گذشته صادرات کشور وابسته به نفت بود، اما امروز توفیق اجباری حاصل شده که دولت و بخش خصوصی از وابستگی به نفت دست کشیده و این نمایشگاه بدون وابستگی به نفت در حال برگزاری است.

قادری تصریح کرد: یعنی روی دیگر توانمندی‌های اقتصادی کشور را به دنیا عرضه می‌کنیم و این نمایشگاه، مرکز گفت و گوی اقتصادی برای معرفی این توانمندی‌ها در عرصه جهانی خواهد بود.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه را مذاکره بین تجار عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای تجاری در همین محل منعقد می‌شود. در دوره پیشین نمایشگاه بیش از ۱۰۰ قرارداد تجاری با کشورهای جهان منعقد شد و پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره نیز بیش از ۳۰۰ قرارداد تجاری به امضا برسد.

به گفته مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب، در حوزه برندسازی با وجود محدودیت‌های مربوط به تحریم‌ها، فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته و کالاهای ایرانی در سطح منطقه و آسیا در حال تبدیل شدن به برند است.

وی توضیح داد: در این نمایشگاه می‌بینیم که برخی از تجار به دنبال قراداد با کالاهای برند ایرانی هستند و فکر می‌کنم تقاضا در حوزه کالاهای مصرفی بیشتر باشد.

نمایشگاه ایران اکسپو از روز گذشته (سه شنبه) آغاز به کار کرد و تا فردا (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت.  در این نمایشگاه که حدود ۷۰ غرفه مشغول به فعالیت هستند و محصولات متعددی شامل اقلام دانش‌بنیان، فرش و صنایع دستی عرضه می‌شود.