پنجمين دوره جايزه ملي مديريت، آنلاین برگزار شد

يکشنبه،۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

با پايان ارزيابي شركت‌هاي حاضر در پنجمين دوره جايزه ملي مديريت انرژي در طي سال 1398 و بررسي نهايي و جمع بندي اطلاعات به دست آمده از نتايج و امتيازات كسب شده، همايش نهايي این جایزه با توجه به محدوديت‌هاي ايجاد شده به علت شيوع بيماري کرونا و با هدف رعایت فاصله گذاري هوشمند اجتماعي، به صورت مجازي برگزار گرديد.

پنجمين همايش دوره جايزه ملي مديريت، آنلاین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در اين دوره امتياز هيچ يك از شركت كنندگان به حد نصاب دريافت تنديس طلايي نرسید.
بنا به این گزارش، تنديس‌هاي نقره‌اي اعطا شده در سه سطح يك ستاره، دو ستاره و سه ستاره، جمعاً برابر با 14 تنديس و تنديس‌هاي برنزي اعلام شده نيز در سه سطح مذکور، جمعاً برابر با 8 تنديس بود همچنین در 6 موضوع نيز برای حاضران در فرآیند تقديرنامه صادر شد.
 در این دوره، تعداد پروژه‌هاي مستقل معرفي شده مديريت مصرف انرژي 11 مورد بود كه نشان از توجه جدي اين شركت‌ها به موضوع كاهش مصرف دارد. علاوه بر این، از بين مديران انرژي حاضر در این جايزه 4 مدير به عنوان مدير برتر انرژي معرفي شدند.
 فرآیند ارزيابي متقاضیان ششمین دوره اين جايزه در طي سال 1399 انجام و برندگان آن در سال 1400 معرفي خواهند گرديد.
بر اساس برنامه ريزي انجام شده الگوي جايزه در سال جاري بر اساس تجربيات كسب شده طي دوره 5 ساله برگزاري جايزه، تغيير خواهد نمود و ارزيابي‌ها با مدل جديد 1400 انجام خواهد پذيرفت.
در اين دوره تعداد 17 شركت، نهاد و سازمان به مرحله نهايي رسيدند و در 28 عنوان مختلف در حوزة‌هاي مشخص شده در الگوي ارزيابي جايزه ملي مديريت انرژي به رقابت پرداختند.
 از جمله اتفاقات قابل ملاحظه در اين دوره حضور سازمان صدا و سيمای جمهوري اسلامي ايران در فرايند ارزيابي بود. حضور اين سازمان علاوه بر اجراي يك پروژه مشخص و كاهش مصرف، نشان دهنده توسعه مفهوم مديريت انرژي است.
از سوي ديگر شهرداري اصفهان به عنوان اولين شهرداري در كشور نيز در اين دوره حضور داشت كه نشان دهنده اهميت مديريت انرژي در سطح نهادهاي تأثير گذار جامعه است.
طيف شركت كنندگان در اين دوره بسيار وسيع بود و شركت‌هايي در زمينه‌هاي مختلف مانند، توليد كنند مواد پتروشيمي، كاشي و سراميك، سيمان، فولاد، لاستيك، چوب و قند و شكر و همچنين پالايشگاه‌ها و كارخانه‌هاي سيمان حضور داشتند.