توفان برقی بنز

سه شنبه،۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

شرکت مرسدس بنز قصد دارد در تحولی بزرگ بیش از ۵۰ مدل برقی را وارد بازار کند. این در حالی است که این شرکت هم اکنون تنها یک خودروی برقی روی خط تولید دارد.

توفان برقی بنز

این شرکت در گام اول می‌خواهد تا دو سال آینده ۱۰ مدل مختلف برقی در کلاس‌های مختلف را وارد بازار کند. مرسدس بنز برنامه گسترده‌ای هم برای تولید خودروهای خودران دارد.

احتمالا شرکت بنز برای موتورهای درون‌سوز خود نمی‌تواند به استانداردهای سختگیرانه جدید اتحادیه اروپا دست پیدا کند. البته درباره موفقیت برنامه بلندپروازانه تولید مرسدس بنزهای برقی، تردیدهایی وجود دارد به‌ویژه که این شرکت پس از سال‌ها تنها یک خودروی برقی دارد که چندان هم نتوانسته موفق باشد.

خودروی ئی کیو سی یک کراس اوور برقی است که در برابر محصولات تسلا چندان موفق عمل نکرده است. با این وجود این شرکت قصد ندارد فعلا تولید موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد. یاخن هرمان، قائم‌مقام دایملر، پیشتر به رادیو فردا گفته بود «موتورهای درون‌سوز از نظر ما در آینده همچنان دارای بازار هستند و عمر زیادی از اینگونه از موتورها باقی مانده است. پلاگین هیبریدها آینده موتورهای درون‌سوز را تضمین می‌کنند، جایی که موتورهای بنزینی مکمل موتورهای الکتریکی هستند.