فاجعه در کمین اقتصاد آلمان

چهارشنبه،۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

موسسه اقتصادی آلمان نسبت به کوچک شدن ۶.۶ درصدی اقتصاد این کشور بر اثر کرونا هشدار داد.

فاجعه در کمین اقتصاد آلمان

به گزارش رویترز، موسسه اقتصادی آلمان در گزارشی ناامیدکننده هشدار داد که بزرگ ترین اقتصاد اروپا بر اثر کرونا امسال ۶.۶ درصد کوچک خواهد شد و بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطح پیش از زمان کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ ممکن نخواهد بود. 

در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی آلمان به منفی ۱.۹ درصد رسید که این رقم ممکن است در سه ماهه دوم سال به رم بی سابقه منفی ۱۲.۲ درصد برسد. 

این موسسه هم چنین اعلام کرده است که نظرسنجی از شرکت های آلمانی نشان می دهد که اطمینان آن ها نسبت به چشم انداز اقتصاد این کشور به پایین ترین سطح تاریخ خود رسیده است و شواهد حاکی از آن است که ورود اقتصاد آلمان به یک رکود عمیق تقریبا اجتناب ناپذیر است. 

دولت آلمان برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور تاکنون ۷۵۰ میلیارد یورو در نظر گرفته و روند بازگشایی تدریجی کسب و کارها در بخشی از مناطق این کشور آغاز شده است. 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در اظهاراتی مشابه هشدار داده تهدید کرونا برای اقتصاد کاملا واقعی است و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را کاملا رعایت کنند. 

پیش از این نیز گروه مشاوران اقتصادی آلمان با هشدار نسبت به همه گیری کرونا در این کشور نوشت که رشد بزرگترین اقتصاد اروپا در سال جاری ممکن است به منفی ۵.۴ درصد برسد. 

هر چند آلمان در مقایسه با دو اقتصاد بزرگ دیگر اروپا یعنی انگلیس و فرانسه وضعیت بهتری دارد اما این کشور هنوز هم یکی از کانون های جدی درگیر با کرونا در این قاره است و دولت مجبور شده تا مدارس، فروشگاه ها و باشگاه های ورزشی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری تعطیل کند.  

تاکنون بیش از ۲۵ هزار آلمانی به کرونا مبتلا شده اند که در این بین بیش از ۶۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.