رونمایی از نخستین هتل کپسولی در ایران

يکشنبه،۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

طی مراسمی از نخستین هتل کپسولی در ایران رونمایی شد.

رونمایی از نخستین هتل کپسولی در ایران

این مدل از هتل‌های کپسولی به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی مورد استفاده قرار گیرد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی گفت:ما هیچ وقت به صورت گسترده هتل کپسول یا هتل‌های کپسولی را عرضه نکرده بودیم و شاید فلسفه اصلی تولید آن بیشتر به مدل‌های اقتصادی قابل طرح و اجرا برای مدیریت سفر‌های به صرفه و ارزان قیمت برمی گردد. از طرف دیگر بخش عمده‌ای از گردشگری تجهیز مقصد است و در اصل گردشگری بدون تجهیز مقصد سرانجام چندان مطلوبی ندارد.

هتل کپسولی صرفه اقتصادی دارد

مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی بیان کرد:هتل کپسولی ها با اغماض می توانند خدمات هتل های۴ستاره را در فضایی محدود به مسافران ارائه بدهند اما این هتل ها فاقد سرویس های بهداشتی هستند و باید به ازای هر ۲۰کپسول یک فضای سرویس بهداشتی و دوش ایجاد کرد و براساس برنامه ریزی ما بین۶ماه تا دو سال می توانیم بالغ بر ۵۰۰۰کپسول را عرضه کنیم .

رونمایی از نخستین هتل کپسولی در ایران

او ادامه داد:هتل کپسولی ها سیستم یکپارچه کنترل و نظارت دارند و ما تلاش می کنیم که با مهندسی معکوس و بومی سازی آنها را در داخل کشور تولید کنیم البته تا به امروز بخش خصوصی تمایل چندانی به تولید این محصول نشان نداده و تلاش ما تحریک این بخش به سرمایه گذاری در تولید هتل های کپسولی است.

اربابی گفت:تولید و ترویج پاراوانهای مسافرتی یکی دیگر از طرح های ما برای کاستن خسارت های اتفاقاتی مانند شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری است.