۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه تهران-شمال تزریق می‌شود

دوشنبه،۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بنیاد مستضعفان هم مثل دولت از این واقعیت با خبر است که حتی اگر یک روز پروژه تهران-شمال زودتر از زمان اعلام شده مورد بهره برداری قرار بگیرد چقدر می‌تواند باعث رفاه و رضایت مردم باشد.

۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه تهران-شمال تزریق می‌شود

محمدباقر نوبخت روز  دوشنبه دوم تیر ماه در بازدید از روند ساخت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزاد راه تهران – شمال با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در حال تکمیل است که قطعه اول آن سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه قطعه دوم این آزادراه ۲۲ کیلومتر دارد که ۱۶ کیلومتر آن تونل و مابقی آن هم پل است، ادامه داد: یکی از تونل‌های این قطعه که امروز از آن عبور کردیم ۶۴۰۰ متر طول دارد و تکمیل آن تقریباً به پایان رسیده است.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد برای تکمیل این قطعه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: برای ۲۱۰۰ میلیارد باقی هم بنا شده دولت  ۴۵۰ میلیارد از سهم خود را ظرف دو هفته آینده به پروژه تزریق کند.

نوبخت تصریح کرد: بنیاد مستضعفان هم مثل دولت از این واقعیت با خبر است که حتی اگر یک روز این پروژه زودتر از زمان اعلام شده مورد بهره برداری قرار بگیرد چقدر می‌تواند باعث رفاه و رضایت مردم باشد.

وی اضافه کرد: مهمترین بخش قطعه دوم تونل ۶۴۰۰ متری است که امروز از آن عبور کردیم و امیدواریم بر اساس تعهدات مشترک با بنیاد مستضعفان بهار آینده به بهره برداری برسد.

این مسئول تاکید کرد: منابع مالی دولت محدود است ولی بر اساس اولویت بندی صورت گرفته تکمیل این پروژه در اسرع زمان ممکن انجام می شود.

وی ادامه داد: این پروژه به صورت رفت و برگشت تعریف شده و در حال حاضر بخشی از قسمت بازگشت آن را به بهره برداری می‌رسانیم.

نوبخت اظهار کرد: با تکمیل این بخش از قطعه ۲ که به قطعه اول متصل می‌شود رفت و آمد مردم برای عبور از جاده شمال و رسیدن به شهرهای شمالی راحت‌تر می شود.