مرگ ششمین مبتلا به کرونا در کیش

چهارشنبه،۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

پیک دوم کرونا در ایران، تعداد مرگ و میرهای روزانه که زیر 100 نفر بود را به بیش از 200 نفر رسانده است.

مرگ ششمین مبتلا به کرونا در کیش

به گزارش اقتصاد کارا، در جزیره کیش که پاک ترین نقطه کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا بود، دیروز ششمین مرگ طی 6 ماه گذشته رخ داد.

محمد زارعی رفتگر جزیره کیش که در 12 سال گذشته برای حفظ طراوت جزیره و پاکی آن تلاش می کرد، به علت وخامت حال بر اثر کرونا در بیمارستان درگذشت. در پی این اتفاق، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی این ضایعه را به جامعه پاکبانان و کیشوندان تسلیت گفت. وی خواستار تداوم رعایت دستورالعمل ها برای گذر از این روزهای تلخ شد.

تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای نظارت حداکثری در زمینه بهداشت و سلامت، اجباری کردن استفاده از ماسک در کل جزیره و وجود فرهنگ توسعه یافته شهروندان موجب شده کیش همچنان در وضعیت مطلوبتری از سایر نقاط کشور قرار گیرد.

بر اساس آمارهای رسمی از ابتدا شیوع کرونا در ایران تا کنون، نزدیک به 14 هزار نفر در کشور و 600 هزار نفر در دنیا جان باخته اند. گفته می شود دیروز دانشگاه آکسفورد در انگلیس، به واکسن موثری برای درمان کووید 19 دست یافت و تولید 100 میلیون عدد از این واکسن به سفارش دولت بریتانیا آغاز شده است.

هرچند بر اساس آمار رسمی، تعداد ساکنان جزیره کیش به رقمی کمتر از 30 هزار نفر می رسد، با این وجود بدلیل سفر شهروندان دیگر نقاط کشور به کیش، سرایت این بیماری در این جزیره زیبا دور از احتمال نبود و تنها تداوم رعایت مقررات می تواند این نقطه را همچنان علیرغم فعال بودن کسب و کارها، سالم نگهدارد.

راه اندازی پویش جان یکدیگر با هدف اطلاع رسانی از مخاطرات عدم رعایت موازین بهداشتی و فرهنگ سازی درباره راهکارهای حفظ سلامت و عدم انتقال به دیگران از جمله اقدامات ارزشمند صورت گرفته طی ماه گذشته در کیش بوده است.

ماه گذشته نیز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، کارخانه تولید ماسک در جزیره افتتاح شد و در عین حال دستگاه تشخیص کرونا در بیمارستان کیش به بهره برداری رسید. پاسخ دهی چند ساعته به کسانی که در تست تشخیص کرونا شرکت می کنند، از جمله مزیتهای سیستم درمانی کیش است که در سایر نقاط کشور حتی تهران دیده نمی شود. در حال حاضر در بهترین مراکز درمانی تهران، پاسخگویی به تست تشخیص یک تا دو روز زمان می برد.