افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی

سه شنبه،۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

بهای دلار امروز با افزایش 7۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته در بازار غیررسمی مواجه بود. در تابلوی صرافی‌های بانکی نیز قیمت فروش دلار افزایش ۲۵۰ تومانی را نشان داد و این ارز با قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی

بازار ارز امروز (سه‌شنبه، یازدهم شهریور) شاهد افزایش قیمت‌ها بود و در صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه، با افزایشی ۲۵۰ تومانی نسبت روز گذشته به بهای ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شد.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز افزایش قیمت ۲۵۰ تومانی را ثبت کردند و عدد ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید و برای فروش هم قیمت ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان به ثبت رسید.

بررسی بازار غیر رسمی ارز اما نشان دهنده تداوم رشد غیرطبیعی بهای دلار است. در حالی صحنه اقتصادی یا سیاسی کشور شاهد اتفاق ویژه‌ای نبوده است، دیشب در ساعات پایانی شب سفته‌بازارن و نوسان‌گیران بازار قیمت دلار را به کانال ۲۴ هزار تومان رساندند و امروز از ابتدای روز خرید و فروش دلار را از رقم ۲۴ هزار تومان آغاز کرده و اکنون در محدوده ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان به معامله خود ادامه می‌دهند. این اعداد بیانگر افزایش قیمت حدود هزار و ۵۰۰ تومانی دلار نسبت به قیمت پیش از تعطیلات اخیر در بازار غیررسمی است.

در سامانه سنا نیز طی روز کاری گذشته (۱۰ شهریور) برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و برای فروش دلار نیز رقم میانگین ۲۳ هزار و ۱۸۸ تومان ثبت شده است.

علاوه براین در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته (۱۰ شهریور)، خرید هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۶ هزار و ۴۸ تومان ثبت شد.  فروش حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته با میانگین قیمت ۲۰ هزار و ۷۵ تومان انجام شد.