ایران و چین تفاهم نامه امضا کردند

يکشنبه،۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

تفاهم نامه گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضا رسید.

ایران و چین در زمینه صنایع کوچک تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش وزارت صنعت، در آیین امضای این تفاهم‌ نامه که به شیوه برخط برگزار شد، «محسن صالحی‌نیا» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌ها بین صنایع کوچک دو کشور، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند که ضمن عرضه محصولات در بازار چین، به عقد تفاهم‌ نامه‌ و قراردادهای همکاری منجر شده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین، اضافه کرد: هرچند پیش از بروز بحران کرونا برنامه‌ریزی‌های زیادی برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه انجام شد، اما اکنون به ناچار به دنبال الگوهای جدید همکاری و حضور در نمایشگاه هستیم.

براساس این گزارش، معاون مدیرکل سازمان صنعت و فناوری اطلاعات گوانگدونگ چین نیز گفت: ایران شریک اقتصادی و تجاری مهم پکن در غرب آسیاست و همکاری بسیار خوبی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری داشته است.

«وو هونگ» افزود: حمایت و سازماندهی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و کنسولگری ایران در گوانگجو، ایران از دوازدهمین نشست در سال ۲۰۱۵ به مدت پنج ‌سال متوالی در این نمایشگاه شرکت کرده است و شرکت‌های ایرانی و پاویون ایران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان چینی همراه بوده است.

وی اضافه کرد: امضای این تفاهم نامه نماد تلاش‌های مشترک دو طرف برای توسعه بلند ‌مدت همکاری‌ها و کمک به صنایع کوچک و متوسط برای توسعه در بازارهای چین و ایران است.

این تفاهم نامه توسط "اصغر مصاحب" عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و "چن ژونگ جیان" رییس نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضا رسید.