افزایش ۲۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی

چهارشنبه،۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

امروز قیمت دلار در صرافی‌های بانکی به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. بر این اساس با افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی، خرید دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان و فروش قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان را ثبت کرده است.

افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

در حالی که هفته گذشته بانک مرکزی با براداشتن سقف قیمتی صرافی‌های بانکی، زمینه‌ساز تک نرخی شدن ارز در بازار شد، اما طی دو روز اخیر مجددا نرخ ارز در بازار غیررسمی، از صرافی‌های مجاز پیشی گرفت و امروز (چهارشنبه) شاهد اختلاف قیمت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی میان نرخ ارز این دو بخش بازار هستیم.

امروز (دوم مهر) قیمت دلار در صرافی‌های بانکی مجددا به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. بر همین اساس با افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی که از ابتدای روز تا این ساعت قیمت دلار در صرافی‌های بانکی شاهد بوده است، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برای خرید دلار قیمت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان و برای فروش قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت شده است.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز از ابتدای روز تا این ساعت شاهد افزایش ۵۰ تومانی‌ بود. در این صرافی‌ها در حال حاضر هر یورو با بهای ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری و با قیمت ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رود.

اما مشاهدات از بازار غیررسمی ارز حاکی از تلاش دلالان بازار برای گذر از کانال ۲۷ هزار تومان و افزایش قیمت دلار است. در این بازار امروز معاملات از محدوده قیمت ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در به مرز ۲۸ هزار تومان رسیده است.

علاوه براین در سامانه سنا نیز در روز کاری گذشته (اول مهر)،  یورو به مبلغ میانگین ۳۱ هزار و ۵۸۱ تومان به فروش رفت و برای فروش دلار نیز میانگین ۲۶ هزار و ۷۴۰ تومان ثبت شد.

 در سامانه نیما طی روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو با کاهش حدود ۵۰۰ تومانی،  میانگین قیمت ۲۷ هزار و ۳۶۰ تومان ثبت شد. فروش حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته با افزایش حدود یک هزار و ۲۰۰ تومانی، در میانگین قیمت ۲۲ هزار و ۹۶۰ تومان انجام شد.​