کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار و یورو

سه شنبه،۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

بازار ارز امروز سرانجام بعد از روزها، شاهد روند نزولی قیمت‌ها بود و بهای دلار و یورو در بازار غیررسمی و صرافی‌های بانکی از ابتدای روز تا این ساعت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار و یورو

تحولات امروز (هشتم مهر) نشان‌ داد نزدیک شدن قیمت دلار به کانال ۳۰ هزار  تومانی با عدم استقبال خریداران این ارز مواجه شده است و این بازار که طی دو روز گذشته میل پر شتاب افزایشی خود را از دست داده بود، امروز پس از گذشت ساعاتی شاهد کاهش یکباره قیمت ارزهای عمده بود.

به گزارش ایرنا، صرافی‌های بانکی در ابتدای روز با فروش دلار در قیمت ۲۸ هزار و ۹۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد که ۵۰ تومان گرانتر  از قیمت روز گذشته بود، اما در ساعت ۱۴، قیمت دلار در این صرافی‌ها با کاهش ۴۵۰ تومانی مواجه شده و به بهای ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز اکنون ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان است. این ارقام ۴۰۰ تومان کمتر از از نرخ روز گذشته صرافی‌های بانکی در این ساعت است.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز نسبت به روز گذشته در این ساعت شاهد کاهش ۲۵۰ تومانی‌ قیمت بود. در این صرافی‌ها اکنون هر یورو به بهای ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش می‌رود. این در حالی است که در ابتدای روز قیمت فروش یورو در این صرافی ها ۳۳ هزار و ۷۵۰ تومان ثبت شده بود.

مشاهدات از بازار غیررسمی ارز نیز نشان‌دهنده روند کاهشی مشابه صرافی‌های مجاز در این بخش از بازار ارز است. معاملات این بازار در روز گذشته در حالی پایان یافته بود که دلار در ادامه مسیر افزایش قیمت خود در محدوده قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله ‌شد. اما امروز بازار غیررسمی که کار خود را با قیمت معادل شب قبل آغاز کرده بود، پس از حدود یک ساعت از گذشت زمان معاملات به یکباره با کاهش قیمت و رسیدن به سطح ۲۹ هزار تومان مواجه شد. هم اکنون دلار در بازار غیررسمی در محدوده ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

علاوه براین در سامانه سنا در روز کاری گذشته (هفتم مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۰ هزار و ۵۳۴ تومان خریداری شد و برای فروش این ارز قیمتی ثبت نشد. حواله دلار نیز روز گذشته با میانگین قیمت ۲۸ هزار و ۵۸۳ تومان به فروش رسید.

در سامانه نیما نیز طی روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۷ هزار و ۶۹۳ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته، به میانگین قیمت ۲۳ هزار و ۱۴۳ تومان به فروش رفت.