رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص بورس

سه شنبه،۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

شاخص کل در بازار بورس امروز ۲۴ هزار و ۵۲۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.

رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۳۵۳ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۱۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۵۰۷ واحد رشد به ۲۶۳ هزار و ۴۸۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۸ هزار و ۸۰۳ واحد و شاخص بازار دوم ۴۶ هزار و ۱۲۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۸۱۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۰۳ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با یک هزار و ۱۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۵۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۴۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۵۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۲۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۸۴۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۱۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۰۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۳۶ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۱۸ واحد و شرکت ارتباطات سیارایران (همراه) با ۶۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) با ۸۱۷ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۲۹۳ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۲۶۴ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۵۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۲۴۰ واحد، پتروشیم فناوران (شفن) با ۱۴۹ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۱۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی صنایع مس ایران، سایپا و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۵۱ میلیون و ۹۲۳ هزار برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.