ورود دلار به کانال ۲۹ هزار تومانی

سه شنبه،۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

صرافی‌های بانکی در طی معاملات امروز (سه‌شنبه) شاهد افزایش ۷۰۰ تومانی بهای دلار و ورود آن به کانال ۲۹ هزار تومانی بودند.

ورود دلار به کانال ۲۹ هزار تومانی

بازار ارز امروز (پانزدهم مهر) با ثبات قیمت در بازار غیررسمی مواجه بود، اما در صرافی‌های بانکی امروز روند افزایش قیمت دلار و یورو ادامه داشت.

بر این اساس، صرافی‌های بانکی در ابتدای روز قیمت فروش دلار را ۳۰۰ تومان گران‌تر از آخرین قیمت روز گذشته،  قیمت‌گذاری کردند. اما پس از شروع معاملات همچنان این قیمت افزایش یافت و در ساعت ۱۵ دلار در پی افزایش قیمت ۷۰۰ تومانی در این صرافی‌ها به بهای ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش و به قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان برای خرید در حال معامله است. این ارقام  ۱۰۰۰ تومان گران‌تر از قیمت روز گذشته دلار در این ساعت است.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز از ابتدای معاملات امروز تا این لحظه با افزایش ۷۰۰ تومانی همراه بود. این صرافی‌ها اکنون هر یورو را به بهای ۳۳ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۳۳ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش می‌رسانند. این ارقام ۸۰۰ تومان از قیمت روز گذشته یورو در این ساعت گران‌تر است.

مشاهدات بازار غیررسمی ارز هم حاکی از تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۹ هزار تومان است. در معاملات روز گذشته این بازار قیمت دلار مجددا به کانال ۲۹ هزار تومانی صعود کرده بود، در ساعات پایانی شب این قیمت به محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان صعود کرد.  در ادامه این میل صعودی امروز هم در بازار آزاد کار خود را با افزایشی ۲۰۰ تومانی نسبت به شب گذشته آغاز کرد، اما پس از پیشروی معاملات، بازار با کاهش حجم معاملات مواجه شد و در این لحظات دلار با کاهش اندک در محدوده قیمتی ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

علاوه بر این در سامانه سنا در روز کاری گذشته (چهاردهم مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۲ هزار و ۸۵ تومان فروخته شد. حواله دلار نیز روز گذشته با میانگین قیمت ۲۷ هزار و ۲۶۱ تومان به فروش رسید.

همچنین در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته، قیمت فروش هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۸ هزار و ۸۴ تومان ثبت شد. اما برای فروش حواله دلار قیمتی ثبت نشد. البته حواله دلار روز گذشته با میانگین قیمت ۲۴ هزار و ۳۶۵ تومان در این سامانه خریداری شد.​