حفاری بزرگترین تونل آزاد راه تهران - شمال به پایان رسید

يکشنبه،۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

عملیات حفاری بزرگترین تونل آزاد راه تهران - شمال به طول 6 هزار و400 متر روز شنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به پایان رسید.

حفاری بزرگترین تونل آزاد راه تهران - شمال به پایان رسید

وزیر راه و شهرساری در این مراسم و در جریان بازدید از قسمت شرقی تونل البرز واقع در آزادراه تهران – شمال گفت: عملیات قطعه دوم این پروژه از سال گذشته به طول ۲۲ کیلومتر آغازشده است. در این قطعه بیش از ۱۳.۵ کیلومتر تونل احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین تونل کشور یعنی تونل البرز واقع در آزادراه تهران - شمال به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر اجرایی شده است، گفت: عملیات اجرایی تونل از دو طرف آغازشده که حدود سه هزار متر بوده که بدون کوچک‌ترین انحرافی دو سوی تونل را به هم می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در حال حاضر سطح و کناره‌های سقف اجراشده و کوچک‌ترین خطایی در اجرای رساندن دو بخش تونل به هم حادث نشده است.

آخوندی اضافه کرد: در پروژه آزادراه تهران – شمال کار مهندسی بزرگ، رکوردی بالا و افتخاری والا و شایسته برای جامعه مهندسی ایران انجام‌شده است.

وی توضیح داد: هم‌زمان با اجرای حفاری‌ها در دو طرف تونل البرز حدود ۵ هزار متر از لاینینگ تونل هم اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که بعد از آماده شدن قطعه یک آزادراه تهران - شمال برای استفاده مردم و تردد خودروها به‌زودی و بافاصله کمی کار قطعه دوم هم به اتمام برسد.

آخوندی بابیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه مردم را به آرزوی دیرینه خود یعنی دسترسی راحت‌تر به استان‌های شمالی می‌رساند، گفت: این پروژه یک کار مهندسی بزرگ و بی‌نظیر است که در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.