نرخ سکه با جهش جهانی بهای طلا صعودی شد

شنبه،۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

جهش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، نرخ انواع سکه را در بازار صعودی کرد به شکلی که بهای هر سکه تمام در بازار تهران به چهار میلیون و 155 هزار تومان رسید.

نرخ سکه با جهش جهانی بهای طلا صعودی شد

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز 1303 دلار و 20 سنت است؛ این فلز گرانبها پس از هفتهها افت و خیز بالاخره توانست وارد کانال جدید قیمتی شود.
براین اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار تهران چهار میلیون و 53 هزار تومان، هر نیم سکه 2 میلیون و 200 هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و 320 هزار تومان است و سکه گرمی نیز 740 هزار تومان قیمت گذاری میشود.
در بازار مصنوعات طلا نیز هر مثقال طلا یک میلیون و 606 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 370 هزار تومان قیمت دارد.
در بازار ارز نیز صرافی های مجاز هر اسکناس یورو را 13 هزار و 600 تومان و هر دلار آمریکا 11 هزار و 750 تومان می فروشند؛ این در حالیست که پنجشنبه گذشته میانگین فروش هر یورو در سامانه سنا 13 هزار و 473 تومان و هر دلار 11 هزار و 679 تومان بود؛ در سامانه نیما حواله هر یورو 9 هزار و 644 تومان و هر دلار هشت هزار و 13 تومان به فروش رفت.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.
براساس اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما در هفته ای که گذشت حدود ۲۴۷ میلیون یورو و مجموع تامین ارز برای واردات در هفته گذشته حدود ۱۷۲ میلیون یورو بود.
هفته گذشته میانگین نرخ فروش حواله یورو در سامانه نیما ۸۹۶۱ تومان و میانگین نرخ خرید حواله یورو در هفته ای که گذشت ۹۵۰۹ تومان بود.