فرهنگ و رسانه

زیستن بین دو قلمرو

زیستن بین دو قلمرو، شرح حالی عمیق از جان سالم به در بردن و جست‌و‌جویی سخت، حساس و الهام‌بخش از مفهوم شروع دوباره است که می تواند، الگویی برای تمام انسان‌هایی باشد که تصورمی‌کنند برای مواجهه با مشکلاتشان، توانایی کافی ندارند.

قتل روشنفکر سینمای ایران

شبیه کابوس بود یا شبیه پتکی محکم بر سرعلاقمندان به فرهنگ و هنر بویژه سینما. اینکه بشنوی در ماه مهر، از روی نامهری و ناجوانمردی، روزگار داریوش مهرجویی یکی از هنرمندان روشنفکر ایرانی را همراه با همسرش، وحیده محمّدی‌فر، به خزان بکشند.

خاموشی یک ذهن روشنگر

میرشمس‌الدین ادیب سلطانی، پزشک، فیلسوف، زبانشناس، نقاش، ریاضیدان، نویسنده و مترجم متون مهم ادبی و فلسفی صبح روز پنجشنبه 20 مهر در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت؛ آشنایی ناشناس  که نامش با بازسازی و به‌سازیِ زبانِ فارسی گره خورده و چندی

ایکس جای پرنده آبی را گرفت

ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر، از لوگوی جدید این شبکه اجتماعی که یک ایکس سفید در یک زمینه سیاه است رونمایی کردند.

احمدرضا احمدی از آستانه گذشت

احمد رضا احمدی شاعر و نویسنده معاصر و از پیشگامان موج نو شعر در ایران، پس از سالها نوشتن و پس از سالها احمدرضا بودن، چمدانش را بست و به راه افتاد.

کوچ ابدی ترانه خوان معترض

حسین زمان، خواننده محبوب که با ترانه های اثرگذار، در ذهن مخاطبان ایرانی ماندگار شده است، امروز صبح بر اثر بیماری پیشرفته سرطان کبد در تهران درگذشت.

از پرنده آبی به آسمان آبی

بنیانگذار رسانه توئیتر قصد دارد با راه اندازی بلواسکای، بنیانی تازه برای شبکه های اجتماعی بیافریند. موضوعی که برخی از آن به عنوان بزرگترین تهدید برای شبکه اجتماعی توئیتر قلمداد می کنند.

توقیف گذرنامه همایون شجریان و سحر دولتشاهی

18 مهر ماه جاری، خبری مبنی بر توقیف پاسپورت‌های همایون شجریان و سحر دولتشاهی به نقل از شاهدانِ عینی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که ساعاتی بعد به تایید یکی از اعضای خانواده شجریان هم رسید.

رویارویی رویایی با مرگ

آنکه میرود، کمی از ما را با خود می برد.

در سوگ آفتابی به نام سایه

کوچ ابدی سایه در جایی دور از ایران که بسیارعاشقش بود، غمی سنگین به دلمان گذاشت.غمی که او در پاسخ به بداهه نوازی محمدرضا لطفی، خواند: چه غریبانه تو با یاد وطن می نالی، من چه گویم که غریب است دلم در وطنم.

شرافت در رهبری/هوش شرافت/DQ

برای رهبران، شرافت به اندازه هوش مهم است. رهبران تجاری هر روز تصمیماتی می‌گیرند: بزرگ و کوچک، مثبت و منفی. همه این تصمیمات کارکنان ، مشتریان ، سهامداران ، جوامع و حتی کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

روابط عمومی متاورسی

رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی گفت: روابط‌عمومی‌ها از طریق فضاهای مختلفی که متاورس به کمک تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مختلف ایجاد و در اختیار آنها قرار می‌دهد می‌توانند بهتر و بیشتر با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تع

روابط عمومی، دیده بان و تحلیلگر

حوزه روابط عمومي، از خصوصيات سازمانهاي مدرن است که می تواند در ارتباطات عمومی جامعه، تحولات گسترده ‎ای ایجاد نماید.

کتاب باز، فعلا بسته

رادیو و تلویزیون رسانه ای است که در همه سالهای گذشته، اجازه تبلیغ سایر رسانه ها در شبکه هایش را ممنوع کرده است. دلیل آن هم این است که این رسانه نمی خواهد به تبلیغ حوزه هایی بپردازد که رقبایش محسوب می شوند.

آینده توئیتر، با ایلان ماسک یا بدون او؟!

ایلان ماسک کارآفرین بلندپرواز، پس از تبدیل شدن به بزرگترین سهامدا توئیتر، به این شبکه اجتماعی پیشنهاد داده با پرداخت حدود ۴۳ میلیارد دلار کل سهام این شرکت را خریداری کند.

۱۰ قانون مهم پلتفرم‌های دیجیتال

استارت‌آپ‌ها به عنوان کسب‌وکارهای نوین، چهره اقتصاد و فعالیت‌های تجاری را دگرگون کرده‌اند. تغییراتی که این شرکت‌های نوپا در برخی حوزه‌ها ایجاد کرده‌ اند، منشا تحول در بسیاری از بازارها شده است.

حرفه در برابر ضد حرفه

پنل تخصصی «حرفه در برابر ضد حرفه؛ هنجار و ناهنجار در تعامل رسانه و روابط‌عمومی در سازمان‌های ایرانی» مهمترین بخش کنفرانس نهم حرفه ای گری در روابط عمومی بود که چهارشنبه ششم بهمن ماه در مرکز نمایشگاهی ایران مال در تهران برگزار شد.

«شاعر نشسته»، گرانترین اثر حراج هنر معاصر

پانزدهمین دوره حراج تهران که به آثار هنر مدرن ایران اختصاص داشت، در روز ۲۴ دی‌ماه  برگزار شد و تمامی ۸۰ اثر ارائه شده در مجموع به مبلغ ۱۵۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان، فروخته شد.

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - فرهنگ و رسانه