توقیف گذرنامه همایون شجریان و سحر دولتشاهی

جمعه،۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

18 مهر ماه جاری، خبری مبنی بر توقیف پاسپورت‌های همایون شجریان و سحر دولتشاهی به نقل از شاهدانِ عینی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که ساعاتی بعد به تایید یکی از اعضای خانواده شجریان هم رسید.

توقیف گذرنامه همایون شجریان و سحر دولتشاهی

این خواننده پس از بازگشت از کنسرت‌های کانادا، به استرالیا سفر کرد تا تور کنسرت‌هایش را در این کشور ادامه دهد. با این همه به هنگام بازگشت از استرالیا، پاسپورت این دو هنرمند توقیف شد.

دو روز پیش مجید میراحمدی معاون امنیتی وزارت کشور اعلام کرد که دستور داده شده که پاسپورت همایون شجریان به او تحویل داده شود و برخی رسانه ها مثل ایسنا از تحویل پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی خبر دادند اما همایون در استوری اینستاگرام خود این موضوع را رد کرد و نوشت: «من و سحر هنوز پاسپورت خود را دریافت نکرده‌ایم و نیز ممنوع‌الخروج هستیم.»

گفته می شود خواندن آواز مرغ سحر از ملک الشعرای بهار و آهای خبردار از حسین منزوی توسط همایون در کنسرتهای استرالیا و همسرایی تماشاگران که به مفهوم نوعی همدلی با مردم و انتقاد از حاکمیت در پی ناآرامی های اخیر است، مرتبط می دانند. در هفته های اخیر، علاوه بر گذرنامه این دو سلبریتی، گذرنامه مهران مدیری، علی دایی و مانی حقیقی و شماری دیگر توقیف شده است.