بازار نیروی کار

افت مستمرشاخص توسعه منابع انسانی ایران

شاخص توسعه انسانی ایران در سال ۲۰۲۱ برای چهارمین سال متوالی کاهش یافت و به سطح ثبت شده در سال ۲۰۱۴ نزدیک شد.

جاب داک ، پلتفرمی جدید برای کاریابی

تفاهم نامه همكاری ميان سازمان مديريت صنعتی و دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت به امضا رسید.

حذف شرط گواهی سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرط گواهی سوء پیشینه از بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار حذف شد و بسیاری از افرادی که مرتکب جرمی شده و پس از طی دوره زندان به آغوش جامعه بازمی گردند، می توانند از این فرصت برای کسب مجوز و اشتغال استفاده ک

زنان شالیکار ایران بر پوستر سازمان ملل

تصویر زیبای زنان شالیکار شمال ایران برای پوستر روزجهانی زنان روستایی در سال 2022 میلادی توسط سازمان ملل متحد انتخاب شده است.

دنیای پروژه محور

در طول قرن بیستم، عملیات اداره سازمان‌ها، ارزش قابل توجهی ایجاد کرد و این ارزش، اصولا از طریق پیشرفت در کارآیی و بهره‌‌ وری ایجاد شد.

غبار پیری بر چهره بازار کار ایران

چشم انداز بازار کار ایران، چشم انداز امیدوارکننده ای نیست. آمارها می گویند جمعیت کشور به سمت پیرشدن حرکت می کند. چرا که تمایل به فرزند آوری به دلیل تغییر سبک زندگی و مشکلات اقتصادی بسیار کم شده و نرخ رشد جمعیت به صفر رسیده است.

شرایط استخدام در سال ۹۹

براساس قانون به کارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی در سال جاری ضمن رعایت ضوابط تعیین شده صرفا با مجوز سازمان اداری و استخدامی و با تایید سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی آن انجام خواهد شد.

کرونا و بلاتکلیفی کارگران قرارداد موقت

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: شیوع بیماری کرونا و عدم تعیین دستمزد ٩٩ باعث شده بلاتکلیفی کارگران قرارداد موقت و کارمزد شده است و برخی کارفرمایان از این شرایط سواستفاده می‌کنند.

چگونه برای بیمه بیکاری ثبت نام کنیم؟

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیکاران ناشی از بیماری کرونا که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی می‌شوند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

زمان و نحوه فعالیت ادارات و کسب و کارها مشخص شد

ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح امروز به ریاست رئیس‌جمهور در ساختمان حافظیه سعدآباد تشکیل جلسه داد.

عیدی یک میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به ٤ هزار دستفروش

در پی شیوع ویروس کرونا و به وجود آمدن مشکلات معیشتی برای برخی اقشار از جمله دستفروشان که جزء اقشار کم درآمد جامعه هستند، بنیاد مستضعفان برای چهار هزار دستفروش پایتخت، هدیه‌ای یک میلیون تومانی درنظر گرفت و مبلغ ۴ میلیارد تومان را در اختیار شهرداری

تبادل نیروی کار بین ایران و قطر

ایران و قطر که در سال‌های اخیر در چارچوب توسعه روابط و همکاری‌ها برنامه ریزی‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده‌اند، درتازه‌ترین اقدام در زمینه تبادل نیروی کار ماهر و متخصص و سیاستگذاری بازار کار  همکاری می‌کنند.

اعلام جزییات ثبت‌نام سامانه جامع روابط کار

ثبت اطلاعات در سامانه جامع روابط کار که با هدف الکترونیکی ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما ایجاد شده به شکل داوطلبانه است، اما در مرحله بعد ارایه خدمات به جامعه کار تنها از مسیر این سامانه میسر خواهد بود.

جزئیات نرخ بیکاری استان‌ها در پاییز ۹۸

براساس آمارهای مرکز آمار، نرخ بیکاری پاییز امسال ۱۰.۶ درصد بود و بررسی جداول نشان می‌دهد که در این دوره ۱۳ استان نرخ بیکاری تک رقمی داشتند.

قوانین کارآفرینی ما متعلق به ۵۰ سال قبل است!

معاون وزیر کار درآمد حاصل از فروش شرکت‌های دانش بنیان در ایران را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: نظام اجرایی و حکمرانی کشور وارد دوره کارآفرینی نشده و قواعد و قوانین کارآفرینی ما متعلق به ۵۰ تا ۶۰ سال قبل است.

نگاهی به وضعیت کار تا سال 2025

مشاغل خدمات تجاری، تعمیراتی، خدمات مربوط به غذا و محل اقامت تا سال ۲۰۲۵ پیشران اشتغال کشورها خواهد بود.

میزان افزایش حقوق و مالیات در سال 99

در پیش‌بینی دولت برای حقوق کارکنان در سال آینده خبری از رشد ۴۰۰ هزار تومانی امسال نیست و افزایش متوسط ۱۵ درصدی تعیین شده است.

چرا جلسه کمیته دستمزد کارگران تشکیل نمی‌شود؟

یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت کاهش هزینه‌های سبد معیشت کارگران تاکید کرد و توزیع ماهانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری را خواستار شد.

صفحه‌ها

افت مستمرشاخص توسعه منابع انسانی ایران

جاب داک، پلتفرمی جدید برای کاریابی

حذف شرط گواهی سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار

زنان شالیکار ایران بر پوستر سازمان ملل

دنیای پروژه محور

غبار پیری بر چهره بازار کار ایران

شرایط استخدام در سال ۹۹

کرونا و بلاتکلیفی کارگران قرارداد موقت

چگونه برای بیمه بیکاری ثبت نام کنیم؟

زمان و نحوه فعالیت کسب و کارها مشخص شد

اشتراک در RSS - بازار نیروی کار