اقتصاد دانش بنیان

این روزها، از هر گوشه و کنار، اخبار و مطالبی درخصوص توسعه و کاربردای مختلف هوش مصنوعی منتشر می شود و به این ترتیب، موضوع این بخش از مقوله هوشمند سازی و تحول دیجیتال، به یک روند یا ترند خبری تبدیل شده است.

روایتی از تکامل یک برند

شرکت پترونیرو صبا با تایید روندهای ارزیابی و بررسی های روشمند و جامع، به عنوان "شرکت دانش بنیان  نوآور"، توسط معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری معرفی گردید.

دانش بنیان‌ها تامین مالی می شوند

 رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند منابع ارزی، با همکاری صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شوند.

اقتصاد دانش بنیان در ایران

همانطور که می دانیم و طبق تعریف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، اقتصاد دانش بنیان اقتصادی است که بر اساس تولید و توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته و سرمایه گذاری در دانش و صنایع دانش پایه مورد توجه خاص قرار م یگیرد.

بازار، مهمترین نیاز زیست بوم نوآوری

قانون مترقی جهش تولید دانش بنیان که امسال تمام تلاش این است که به اجرا برسد، یکی از بسترهایی است که می تواند هدف ما را محقق و رسیدن به نظام ملی نوآوری را تضمین کند.

مصائب نگهداشت سرمایه های انسانی در شرکت های دانش بنیان

بیست و چهارمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی  با موضوع درس آموخته‌های نگهداشت سرمایه انسانی شهریور ماه  در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

تب دانش بنیان شدن به خصولتی ها رسید

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران می‌گوید: امسال خطر بزرگی حوزه دانش ‌بنیان را تهدید می‌کند؛ چراکه همه، به‌خصوص خصولتی‌ها می‌خواهند به این بخش ورود کنند و دقیقا در نقطه مقابل بخش ‌خصوصی قرار بگیرند.

ایدرو به کمک دانش بنیانها می آید

مراسم معارفه علی نبوی معاون جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و تودیع محسن صالحی نیا معاون سابق وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو برگزار شد.

نوآورانه ترین شرکت های هوش مصنوعی جهان

هوش مصنوعی که زمانی تنها در داستان‌های علمی تخیلی وجود داشت، امروزه به قدری پیشرفت کرده که قادر است با استفاده از الگوریتم‌های مختلف به تمام دنیای ما نفوذ کند.

ساخت داخل، آری ؛ تحریم داخل، نه

چندسالی است که سیاستگذاران و مدیران اجرایی سطح کلان کشور، حمایت از ساخت تولیدات داخلی و استفاده از تولیدات داخلی و الزام به خرید آنها را از طریق مکانیزم های گوناگون تاکید و گوشزد می کنند و نهادهای قانونگذار نیز اقدام به تصویب قوانینی در

تخریب خلاق، تناقض گریزناپذیر پیشرفت

تخریب خلاق برای اولین بار از سوی «جوزف شومپیتر»، اقتصاددان اتریشی مطرح شد و به‌ رغم ظاهر متناقضش، مفهومی مهم و کلیدی را در فرآیند تولید و رشد کسب و کارها و صنایع بیان می‌کرد.

در شرکتتان، سواد دیتایی ایجاد کنید

نوع تازه‌ای از مهارت جمعی کارکنان برخی شرکت‌ها باعث شده است که این مجموعه‌ها بدون نیاز به طی سلسله‌ مراتب مدیریتی، در برابر اتفاقات مهم، تصمیمات بزرگ و کارگشا بگیرند.

اندازه بازار شرکتهای دانش بنیان

براساس آخرین آمار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد کل شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در روند روبه رشد سالهای اخیر به عدد ۵۵۴۷ شرکت رسید.

نخستین نشست فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان

 نخستین نشست «فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان» مجلس یازدهم شورای اسلامی با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمدباقر قالیباف؛ منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم برگزار شد.

برترين هاي نوآوري محصول ايراني معرفي شدند

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در دانشگاه صنعتی شریف با حضور مدعويني از معاونت علمي رياست جمهوري، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه نوآوری و مدیران ارشد شرکت های نوآور سال ۹۸13 برگزار شد.

هدایت دانش بنیانها به سمت صنعت پتروشیمی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با خزانه عظیم شرکت های دانش بنیان و با اتکا به دانش فنی و بومی شکل گرفته در این مجموعه ها می تواند نیاز شرکت های بزرگ را در حوزه فناوری رفع کند و در راستای حمایت از ساخت داخل در مسیر کاهش وابستگی به وار

ورود دانش بنیان‌ها به صنعت پتروشیمی

تفاهم نامه همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ خلیج فارس با هدف استفاده از ظرفیت عظیم شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا به حوزه بزرگ پتروشیمی مهیا منعقد می‌شود.

تولد سورنا 4 در دانشگاه تهران

23 آذر ماه سورنا 4 متولد شد. این ربات انسان نما، راه می‌رود. می‌خندد. حرف می‌زند. حتی استقامت و نیروی خوبی در حفظ تعادل خود دارد.

صفحه‌ها

آینده صنایع با هوش مصنوعی

روایتی از تکامل یک برند

دانش بنیان ها تامین مالی می شوند

اقتصاد دانش بنیان در ایران

بازار، مهمترین نیاز زیست بوم نوآوری

مصائب نگهداشت سرمایه های انسانی در شرکت های دانش بنیان

تب دانش بنیان شدن به خصولتی ها رسید

ایدرو به کمک دانش بنیانها می آید

نوآورانه ترین شرکت های هوش مصنوعی جهان

ساخت داخل، آری ؛ تحریم داخل، نه

اشتراک در RSS - اقتصاد دانش بنیان