پرونده مشکلات آب در 340 شهر بسته می‌شود

سه شنبه،۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

وزیر نیرو تامین آب آشامیدنی مردم را از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: تا سال 1400 پرونده 340 شهر تحت تنش آبی کشور را می‌بندیم.

پرونده مشکلات آب در 340 شهر بسته می‌شود

رضا اردکانیان روز سه شنبه از دو سد تغذیه مصنوعی در روستاهای اسدآباد بازدید کرد و گفت: در یک برنامه سه ساله برای رفع مشکلات و مسائل آب آشامیدنی شهرهای تنش دار کشور تلاش می‌کنیم.
وی اظهار داشت: بر همین اساس طرح ها و روش هایی که هدف اصلی آن تامین آب آشامیدنی است در اولویت وزارت نیرو قرار می گیرد. 
وزیر نیرو اجرای بندهای خاکی و سدهای کوچک تغذیه مصنوعی را بسیار اثر گذار برشمرد و گفت: اینچنین طرح هایی که نیازمند اعتبار سنگین نیستند و در عوض اثربخشی بیشتری در تامین معیشت کشاورزان و امنیت غذایی مردم دارند، مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند. 
اردکانیان خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت آب و برق طرح های خوبی در حال اجراست و 21 طرح بزرگ در استان همدان با پیشرفت 80 درصدی نمونه بارز این طرح هاست. 
وی افزود: برای این طرح ها 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که با اتمام آنها تحول خوبی در بخش صنعت آب و برق این استان خواهیم بود. 
سدهای تغذیه مصنوعی در روستاهای هلور و آجین با اعتبار هشت میلیارد ریال در دست مطالعه است و وزیر نیرو قول مساعد برای افزایش اعتبار این طرح‌ها داد. 
به گزارش ایرنا، در سفر امروز معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو به استان همدان، چندین طرح صنعتی، بهداشتی و عمرانی به بهره برداری رسید.