"رها "نوعروس 11ساله تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفت

سه شنبه،۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

" رها دختر بچه 11 ساله اهل هلیلان شهرستان چرداول استان ایلام است که به ازدواج مردی 44 ساله درآمده بود و به عنوان قربانی پدیده کودک همسری با مداخله بهزیستی و دادستان ایلام تحت حمایت قرار گرفته است.

"رها "نوعروس 11ساله تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفت

محمد شریعتمداری " وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص پیگیری وضعیت"رها دختر یازده ساله" توییت کرد: 

به لطف خدا و همت همکاران و پایمردی دادستان محترم ایلام ، دختر یازده ساله عزیزم " رها"  که بنا به تصمیمی غلط، قرار بود نوعروس مردی پنج برابر سنش شود ، تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفت. 

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: رها دختر 11 ساله به خانه سلامت بهزیستی ایلام منتقل شده و اکنون خدمات حقوقی، درمانی-روانشناختی و حمایتی به او ارائه می شود.

رضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از ورود بهنگام و اثربخش دادستانی ایلام به پرونده رها، افزود: والدین رها چند بار از ایلام به تهران و برعکس مهاجرت کرده اند و اکنون در تهران هستند اما رها اکنون در ایلام نگهداری می‌شود و فقط به شرط فراهم شدن آمادگی‌های لازم در خانواده به خانواده خود ارجاع داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: نگهداری این کودکان در مراکز بهزیستی طولانی مدت نیست. میان مدت و موقتی است اما بازگرداندن آنها به خانواده به شرطی است که خانواده شرایط لازم را داشته باشد چرا که خانواده های آسیب پذیر، آسیب کودک را تشدید می کنند؛ بازگشت موفق و سالم هدف ما است. 

وی ادامه داد: رها با توجه به نوع آسیب و سن به خانه سلامت منتقل شده است؛ خانه های سلامت برای دختران در معرض آسیب است؛ هم اکنون 31 مرکز دولتی خانه سلامت در کشور وجود دارد که در مجموع هزار و 200 دختر در معرض آسیب در آنها نگهداری می‌شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: رها یک مورد نادر نیست، در آمارهای اعلام شده از سوی افراد مختلف، بیان شده که سالانه 45 هزار ازدواج در سنین کودکی انجام می‌شود.