نرخ‌ها در بازار طلا با تحریک بهای ارز افزایشی شد

يکشنبه،۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

قیمت انواع مسکوکات و مصنوعات طلا که در روزهای گذشته تحت تاثیر رشد جهانی قیمت این فلز گرانبها افزایشی شده بود، امروز به دلیل افزایش نرخ ارزهای عمده روند رو به رشد خود را ادامه داد.

نرخ‌ها در بازار طلا با تحریک بهای ارز افزایشی شد

امروز بازارهای جهانی تعطیل است و بهای هر اونس طلا 1328 دلار و 63 سنت اعلام شده، اما با این حال بهای فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز به 13 هزار و 650 تومان رسیده که علت اصلی افزایش بهای طلا در بازار تهران به شمار می رود.
بر این اساس امروز معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را چهار میلیون و 840 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را چهار میلیون و 700 هزار تومان، هر نیم سکه را 2 میلیون و 700 هزار تومان و هر ربع سکه را یک میلیون و 750 هزار تومان فروختند و بهای سکه گرمی نیز به 860 هزار تومان رسید.
فعالان بازار طلا بخشی از این افزایش قیمت را ناشی از رشد تقاضای خرید مسکوکات در بازار دانستند، زیرا بهای هر مثقال طلا امروز یک میلیون و 912 هزار تومان و هر گرم طلای خام 441 هزار و 385 تومان ارزش دارد که نسبت به دیروز کمی تعدیل شده است.
همچنین در بازار ارز نیز صرافی ها هر اسکناس یورو را 15 هزار و 600 تومان عرضه می کنند و دیروز میانگین فروش هر یورو در سامانه سنا 14 هزار و 892 تومان و هر دلار 12 هزار و 835 تومان بود و در نیما حواله هر یورو 10 هزار و 334 تومان ارزش داشت، اما فروش برای حواله دلاری ثبت نشد.
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، آزاد شدن واردات 100 قلم کالای ممنوعه در مناطق مرزی و واردات ملوانی را از علل افزایش تقاضا برای خرید ارز در بازار دانسته که به نرخ ها دامن زده است.
دست اندرکاران بازار ارز براین اعتقادند که در پیش بودن سال نو و تقاضا برای خرید ارز مسافرتی بر روند قیمت ها دربازار موثر است.