190 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

پنج شنبه،۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کشف و ضبط 190 میلیارد ریال کالای قاچاق طی سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد.

190 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

سیدمحمود نوابی در آیین تجلیل از صنعتگران برتر چهارمحال و بختیاری، میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته را 590 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی ادامه داد: برای تحقق شعار امسال در راستای حمایت از کالای ایرانی باید قاچاق کالا همتراز قاچاق موادمخدر در صدر توجهات قرار گیرد.
نوابی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز باید کالایی با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند تا تحقق این هدف میسر شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اثرات سوء تحریم ها در وضعیت صنایع تاکید کرد: احساس تحریم باید در سایر قوا نیز ایجاد شود تا همه بصورت یکپارچه وارد عمل شوند.
نوابی تصریح کرد: حال که امکان حمایت های مالی از تولیدکنندگان دشوار به نظر می رسد، باید با تکریم و ترفیع جایگاه اجتماعی این قشر از مانع تراشی برای امر تولید در جامعه کاست.
وی تشکیل 10 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف از سه هزار و 600 بازرسی وزارت صنعت و معدن و تجارت در سال گذشته را برای ایران ناشایست خواند و افزود: دیدگاه سودجویانه و سوء استفاده از مصرف کنندگان باید در کشور ریشه کن شود و این تغییر را باید از خودمان آغاز کنیم.
نوابی در ادامه از عملکرد صدا و سیما در پخش تبلیغات اغوا کننده و اغراق آمیز انتقاد و بیان کرد: صدا و سیما باید به جای این گونه تبلیغات به معرفی کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر اهتمام ورزد.
در این آیین از حدود 25 واحد تولیدی برتر، پنج واحد معدنی، چهار طرح صنعتی نمونه و 2 مسئول کنترل کیفی برتر این استان تجلیل شد.