واگذاری سهام کارخانه‌ها طبق قوانین موجود به کارگران ضروری است

شنبه،۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه سال‌های گذشته مجلس در خصوص واگذاری 33 درصد سهام کارخانه‌های دولتی به کارگران گفت: واگذاری این سهام طبق قوانین موجود به کارگران کارخانه‌ها ضروری است.

واگذاری سهام کارخانه‌ها طبق قوانین موجود به کارگران ضروری است

محمد شریعتمداری در حاشیه نشست با نخبگان مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: این قانون سال‌ها پیش به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و قرار بود تا سقف 33درصد سهام کارخانه‌ها به کارگران همان کارخانه اختصاص داده شود و این کار در مرکز گسترش مالکیت های صنعتی انجام می شد لیکن طی سال های اخیر روند تغییر کرد و سهام عدالت جایگزین آن شد.
وی ادامه داد: ما اختصاص سهام کارخانه ها را به کارگران یک امر ضروری می دانیم و آن را در شورای عالی خصوصی سازی مطرح کردیم تا براساس قوانین موجود کشور اجرا شود.
شریعتمداری درخصوص اینکه سهام کدام کارخانه ها به کارگران باید واگذار شود، گفت: در زمان حاضر سهام کارخانه های که خصوصی سازی می شوند مد نظر است.
« وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیش از خطبه های دیروز نماز جمعه تهران نیز بر موضوع واگذاری سهام کارخانه های دولتی قابل خصوصی سازی به کارگران این کارخانه ها نیز تاکید کرد. » 
وی دربخش دیگری از سخنانش در خصوص افزایش 52 درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی کشور اظهار داشت: طبق بررسی ها، کارگران ساختمانی به دولت بدهی معوق دارند و باید به مرورآن را پرداخت کنند.
شریعتمداری گفت: موضوع بیمه کارگران ساختمانی با تکلیف دولت بررسی شد و این کارگران دارای بدهی معوق سال های قبل هستند که باید به تدریج نسبت به پرداخت بدهی خود به دولت اقدام نمایند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در این خصوص تصمیم گیری کرده و ممکن است در آن تجدید نظر صورت بگیرد.