دستور مدیرعامل بانک ملی ایران برای ادغام شعب همجوار

سه شنبه،۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم ادغام شعب همجوار این بانک تاکید کرد.

دستور مدیرعامل بانک ملی ایران برای ادغام شعب همجوار

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده با بیان این که نباید در یک شعاع کم، چندین شعبه بانک وجود داشته باشد، گفت: در روزگاری که بانکداری الکترونیکی توسعه یافته و نمونه های پیشرفته آن در بانک ما وجود دارد، حبس منابع در قالب شعبه منطقی نیست.

وی افزود: می توان با ادغام شعب همجوار، در مناطقی که بانک ملی ایران حضور کمتری دارد شعبه ایجاد کرد و یا از منابع آزاد شده برای افزایش قدرت خدمات رسانی به مشتریان استفاده کرد.

حسین زاده همچنین با بیان این که «سوددهی» از مهم ترین شاخص های ارزیابی عملکرد شعب است، اظهار کرد: طبیعی است که با ادغام چند شعبه زیان ده، می توان همزمان با حفظ کیفیت خدمت رسانی به مشتری، شعبه را به سوددهی رساند.

ضرورت فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانک ملی ایران 

همچنین روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای خرداد ماه امسال انجام تراکنش های غیرحضوری کارت با استفاده از رمز دوم ثابت امکان پذیر نخواهد بود.

این کار به منظور افزایش ضریب امنیت تراکنش ها و نیز به حداقل رساندن تهدیدهای سایبری با هدف حفظ حریم خصوصی مشتریان انجام می شود.

بانک ملی ایران نیز برای نخستین بار در نظام بانکی کشور با طراحی و اجرای اپلیکیشن 60، زمینه انجام آسان این موضوع را فراهم کرده است.

اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران به مشتریان این امکان را می دهد که برای هر تراکنش، یک رمز یکبار مصرف اول و دوم دریافت کنند. این رمز تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن قابل استفاده نخواهد بود.

با این روش، امکان سوء استفاده از رمز کارت های بانکی وجود نخواهد داشت و امنیت آن تامین خواهد شد.

مشتریان بانک ملی ایران می توانند با مراجعه به سایت این بانک، این اپلیکیشن را دریافت کرده و سپس آن را با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، کیوسک،Cashless یا سامانه بام فعال کنند.

پرداخت 77 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه در سال 97

بانک ملی ایران در راستای حمایت از تجارت داخلی کشور در سال گذشته بیش از 77 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه به بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

این بانک در راستای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بر این اساس بانک ملّی ایران در سال 97 تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بدین ترتیب سهمی در رونق تجارت داخلی و بازار کسب و کار کشور داشته باشد.

افزایش 40 درصدی کاربران کانون جوانه‌های بانک ملی ایران 

بر اساس این گزارش، تعداد کاربران کانون جوانه‌ها از حدود یک میلیون و 190 هزار نفر در سال 1396 به بیش از یک میلیون و 662 هزار نفر در پایان سال گذشته رسیده است.

این ارقام از رشد 40 درصدی کاربران کانون جوانه‌های بانک ملی ایران طی یک سال حکایت دارد.

برگزاری انواع مسابقات و جشنواره ها، انتشار چند جلد کتاب داستان، ایجاد غرفه کاربازیا در برج میلاد تهران، برگزاری چندین تور بازدید از موزه بانک ملی ایران، حضور جدی در فضای مجازی و طراحی بازی های جدید، بخشی از فعالیت های کانون جوانه‌ها در سال گذشته بوده است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به سایت کانون جوانه‌های بانک ملی ایران به نشانی kids.bmi.ir مراجعه کنید.