سیمای با نجابت یک هنرمند

چهارشنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

تقدیم جایزه جهانی  وومکس از سوی کیهان کلهر به محمدرضا شجریان موجی از شادمانی و احترام را در فضای داخلی کشور ایجاد کرد

سیمای با نجابت یک هنرمند

پنجم آبان در شهر تامپر فنلاند بیستمین جایزه جهانی موسیقی "وومکس" در مراسمی به کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کمانچه و سه‌تار اهدا شده بود.

او پس از دریافت جایزه وومکس هنرمند سال گفت: "معمولا پیش نمی‌آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود. از این رو بسیار مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم. سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصولِ آن گذشته و پیشینه هستم. امروز مفتخرم که این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی آن را به استاد محمدرضا شجریان، استاد بزرگ موسیقی ایرانی که چند سالی است در بستر بیماری است و دلتنگ شنیدن صدایشان و بودنشان هستیم، تقدیم می‌کنم. امیدوارم که حالشان خوب باشد و این هدیه را بزرگوارانه از من بپذیرند."

همایون شجریان، خواننده و پسر محمدرضا شجریان در اینستاگرام از کیهان کلهر قدردانی کرد: "تبریک بسیار کیهان جان، همانطور که اشاره کردی پدر هنوز مراحل بیماری‌شان را می‌گذرانند و متاسفانه در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند. مانند همیشه در اوج باشی و افتخار آفرین برای هنر این سرزمین و دوستدارانش. سپاسگزار از محبت و معرفتت."

تقدیر و تحسین از کیوان کلهر توسط یک سازمان معتبر بین المللی جای شادمانی دارد، اما مهمتر تصمیم هنرمند به تقدیم جایزه خود به محمدرضا شجریان هنرمند بزرگ ایران است که دو سالی است با سرطان ریه دست به گریبان است.این رفتار نشان از نجابت و شخصیت این هنرمند والامقام دارد.

وومکس طرح حمایت از موسیقی جهانی و مقر آن برلین آلمان است. وومکس یکی از مهمترین جوایز جهانی موسیقی ملل را اهدا و در شهرهای مختلف اروپا برنامه‌هایی برگزار می‌کند.