۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق کشور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

چهارشنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

معاون آب و آبفای وزارت نیرو اعلام کرد: امسال در قالب پویش "الف ـ ب ـ ایران" برای تامین و مدیریت منابع آب و برق مورد نیاز کشور ۲۲۷ پروژه بزرگ به نتیجه رسیده و وارد مدار استفاده خواهد شد.

۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق کشور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

قاسم تقی‌زاده خامسی در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای اجرای پروژه‌های تعریف شده در این پویش، ۳۳۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری توسط دولت از جمله ۱۰ سد بزرگ و آبرسانی به هزار و ۱۱۲ روستای کشور پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

وی افزود: در قالب این پویش، هم‌اکنون روزانه طرح آبرسانی به ۶ روستا به بهره‌برداری می‌رسد و همین روند آبرسانی روزانه به ۶ روستا تا آخر دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی، تاکنون ۶.۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور به آب آشامیدنی از محل مطمئن دسترسی پیدا کرده‌اند و جمعیت این هزار و ۱۱۲ روستا نیز به این جمعیت اضافه خواهد شد.

وی همچنین از ادامه اجرای طرح‌های آبیاری مدرن در کشور خبر داد و اظهار کرد: از سال دیگر پویش دیگری را در این عرصه آغاز خواهیم کرد.

تقی‌زاده خامسی از اجرای چندین طرح سرمایه‌گذاری بزرگ به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان اردبیل در دوره خدمت دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و افزود: اردبیل با اجرای این پروژه‌ها در ردیف کلان‌شهرهای کشور قرار گرفته و انقلابی در حوزه آب این استان اتفاق افتاده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز آبگیری سه سد بزرگ در استان، اجرای عملیات آبرسانی به پنج شهر بزرگ استان اردبیل، اجرای شبکه آبیاری مدرن در پایاب سد خداآفرین و اجرای ۶ تصفیه‌خانه آب شهری در این استان اظهارداشت: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بخش زیادی از نیازهای آبی استان تامین شود.

در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات  سه ساله اصغر سلیمان‌زاده، عباس جنگی مرنی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل معرفی شد.