بازگشایی قلب وال استریت بعد از دو ماه تعطیلی

چهارشنبه،۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

بورس اوراق بهادار نیویورک که به قلب نمادین وال استریت معروف است، بامداد روز چهارشنبه بعد از دو ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد.  

بازگشایی قلب وال استریت بعد از دو ماه تعطیلی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورس اوراق بهادار آمریکا در حالی با حضور اندرو کومو فرماندار و مقامات بورس نیویورک بازگشایی شد که تمام افراد در تالار این بورس به دلیل شیوع ویروس کرونا از ماسک محافظتی دهان استفاده می‌کردند.  

بورس اوراق بهادار نیویورک که برای وال استریت و اقتصاد آمریکا بسیار مهم است، در حالی بعد از دو ماه بازگشایی می‌شود که ایالت متحده گام‌های کاهش محدودیت‌های جلوگیری از بیماری کووید ۱۹ را به تدریج طی می‌کند.  

بر اساس تصمیم مسئولان بورس اوراق بهادار آمریکا، تنها ۸۰ معامله گر از شرکت‌های کوچک در نخستین دور از راه‌اندازی مجدد این بورس مجاز به معامله بودند.  

به دنبا شیوع ویروس کرونا و با کاهش شاخص‌های اقتصادی در بازارهای جهانی، سهام بورس نیویورک نیز سقوط کرده است.  

دولت ترامپ در حالی به دنبال کاهش محدودیت‌های جلوگیری از شیوع کرونا است که براساس آخرین اخبار منتشر شده، شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کووید ۱۹تا شامگاه امروز (سه شنبه) ‌در آمریکا به یکصد هزار و ۹۰ نفر رسیده‌است.  

به گزارش وب سایت آمار ورد میتر (worldometers) که آخرین آمار بدست آمده مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان را منتشر می‌کند، شمار مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در آمریکا به یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۵۶ نفر و شمار جان باختگان تا شامگاه سه شنبه به یکصد هزار و ۹۰ نفر رسیده است.