اروپا مشتری محصولات صنایع ساختمانی ایران است

دوشنبه،۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: محصولات صنایع ساختمانی ایران به بازارهای اروپا، خاورمیانه و کشورهای آسیایی صادر می شود و این امر نشانه رشد تولیدات کشورمان محسوب می شود.

اروپا مشتری محصولات صنایع ساختمانی ایران است

«بهمن عبداللهی» در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز در شرایطی که کشور نیاز به صادرات و اشتغالزایی دارد، می توان با استفاده از ظرفیت های صنعت ساختمان، بخش عمده نیازها را برطرف کرد.
آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که 60 تا 65 درصد از مواد معدنی استخراجی کشور مربوط به مصالح ساختمانی است و از نظر تولید سیمان ایران در بین 10 کشور شاخص قرار دارد و از نظر گچ در رتبه سوم جای گرفته است .
میزان استخراج مواد معدنی از معادن کشور سالانه حدود 400 میلیون تن است . 
رییس اتاق تعاون افزود: کیفیت مناسب محصولات صنایع ساختمانی ایران سبب شده تا بازارهای هدف همچنان متقاضی محصولات ایران باشند .
سالیانه سهم قابل توجهی از مصالح ساختمانی با کیفیت ایرانی راهی بازارهای صادراتی منطقه از جمله همسایگان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود . 
عبداللهی یادآور شد: برگزاری نمایشگاههای بین المللی در بخش صنعت ساختمان می تواند شمار بازارهای هدف را افزایش دهد. 

صنعت ساختمان ایران دارای اعتبار جهانی 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به خبرنگار ایرناگفت: شرکتهای ایرانی فعال در صنعت ساختمان، از اعتبار منطقه ای و جهانی برخوردارند. 
«محمدرضا پورابراهیمی» در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه مزبور اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاهها، توانمندی های کشور در صنعت ساختمان را افزایش حواهدداد. 
وی درباره سیاست های جدید ارزی و ضرورت اتخاذ این سیاست ها نیز گفت: سیاست های ارزی دولت که پیش از این به مورد اجرا درآمد، اشتباه و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری در بخش صادرات و واردات شد. 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی چنانچه به درستی اجرایی شود، می تواند منجر به بهبود شرایط برای بخش صادرات و واردات شود. 

نمایشگاهها ابزاری موفق برای بازاریابی 

دبیرکل اتاق تعاون نمایشگاهها را از ابزار موفق بازاریابی دانست و گفت: نمایشگاهها محل مناسبی برای انعقاد قرارداد و فرصتی به منظور شناسایی بازار هدف محسوب می شود .
«ماشاالله عظیمی» در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: در نمایشگاهها، تولیدات انبوه در قالب الگوهای کوچک در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده می شود.
وی درباره استقبال خارجی ها از نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: سالیانه شمار شرکت کنندگان نمایشگاه با ریزش ها و رویش هایی همراه می شود، اما شرکتهای اروپایی همچنان براساس نیازهای خود در نمایشگاه صنعت ساختمان ایران حضور پیدا می کنند.
عظیمی یادآور شد: برای رشد اشتغالزایی و صادرات، باید صنعت ساختمان تقویت شود و حضور در نمایشگاه های داخل و خارج می تواند نقش اثرگذار داشته باشد.