حرفهای دردسرساز رئیس کل سابق

چهارشنبه،۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که از معدود نامزدان عبور کرده از فیلتر سخت شورای نگهبان است، با نظر رئیس جمهور برکنار شد.

حرفهای دردسرساز رئیس کل سابق

همتی که ساعاتی بعد از برکناری، مهمان گفت و گوی خبری با صدا سیما بود، خود به شایعات همان روز پایان داد و گفت که نظر آقای روحانی این بوده که بدلیل نگرانی از تاثیر گذاشتن فعالیتهای انتخاباتی روی عملکرد حساس بانک مرکزی، نیاز به این تغییر جدی است و با چند نفر نیز برای جایگزینی گفت و گو کرده است.

این چهره بانکی که در بدترین و سخت ترین شرایط اقتصادی عهده دار مدیریت بانک مرکزی شد، با تمرکز و دقت نظر و استفاده از نظر متخصصان، با کاهش نیاز مستقیم به تامین ارز، نوسات پرفشار را تا حدی کنترل کند.

همتی پس از برکناری، با انتشار یک متن کوتاه در اینستاگرام شخصی اش از رئیس جمهوری بخاطر اعتمادش در دوره مسئولیت تشکر کرد و گفت مثل بسیاری دیگر، از حسن روحانی بابت به ثمر رساندن برجام سپاسگزار است.

همتی این روزها فارغ از مسئولیت خطیر گذشته، در صدد اقناع افکار عمومی در رقابت انتخاباتی است. او در یکی از گفت و گوهای تلویزیونی، از برخورد نیروی انتظامی بخاطر برخورد با بدحجابی و ارسال پیامک های پلیس امنیت اخلاقی گلایه کرد و گلایه ای که با واکنش سخت طیفهای اصولگرا روبرو شد و شورای نگهبان نیز با او کارت زرد نشان داد. سخنگوی این شورا گفت که در صورت بروز سخنان و رفتارهای نادرست از نامزدها، صلاحیت برخی مورد بازنگری قرار می گیرد.

عبدالناصر همتی، به تازگی گفته که در صورت انتخاب شدن، به هر فرد که جزو سه دهک پائین باشد، ماهانه یک میلیون تومان یارانه پرداخت می کند. دیروز نیز حزب کارگزاران سازندگی از نامزدی او در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. این چهره اقتصادی، این روزها به دلیل کاندیداتوری، حرفهایی از جنس غیر اقتصادی می زند که برایش کمی مساله ساز شده است. او روز گذشته پس از راه اندازی صفحه رسمی ابراهیم رئیسی رقیب وی در توئیتر، از وی که ریاست قوه قضائیه را عهده دار است خواست که فیلترینگ توئیتر را بردارد تا افراد بیشتری به این رسانه که خود او نیز به عضویت آن درآمده است، بپیوندند.

همتی همچنین با رد درخواست صدا سیما برای اصلاح فیلم انتخاباتی خود و حذف بخش هایی که زنان و دختران به انتقادهایی درخصوص حجاب می پردازند، از از این امکان محروم شد. چیزی به انتخابات باقی نمانده و باید دید در روزهای پیش رو، چه حرفهای تازه ای از سکاندار پیشین بان مرکزی خواهیم شنید.