چگونه مردمی که محترمند، پفیوز خطاب می شوند؟

پنج شنبه،۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

توئیت هفته گذشته کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، واکنش‌های تندی به همراه داشته است.

چگونه مردمی که محترمند، پفیوز خطاب می شوند؟

او در توییتی نوشت: آسترزنکا مورد تایید WHO است چرا نمی آورید؟ / آسترازنکا مرجوعی برخی کشورها است، چرا می آورید؟ / مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، 250 هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد/  بعد: چرا آسترازنکا3 دلار! است و واکسن ایرانی 8 دلار؟ / مرحوم شریعتی بخطا جای دگر درپی پفیوزان تاریخ می‌گشت.

کاربران زیادی این ادبیات و لحن را شایسه یک پزشک و یک مقام دولتی ندانستند. برخی دیگری معتقدند این ادبیات و اظهار نظر در جهت عکس افزایش اعتماد عمومی به وزارت بهداشت است.حتی برخی فعالان توئیتر و رسانه به دنبال یافتن راهی برای شکایت از جهانپور هستند.

در همین رابطه علی مجتهدزاده وکیل دادگستری در توئیتی نوشت: اگر چه جرم توهين از جرائم قابل گذشت است و غير از مواردی خاص احتياج به شاکی خصوصی دارد اما‌وقتی يک ‌مقام دولتی لفظ توهين آميزی را در خصوص جمع کثيری که منتقد نحوه توزيع واکسن هستند به کار ميبرد، دادستان بعنوان مدافع حقوق آحاد جامعه بايد عليه کیانوش جهانپور اعلام جرم کند.

در پاسخ به اعتراض‌ها، کیانوش جهانپور نوشت که "سخن، مخاطب خودش را پیدا می‌کند" و در ادامه نوشت: "آتش در خرمن مافیای واردات". سخنگوی سازمان غذا و دارو به نوعی اعلام کرد که روی سخنش با "مافیای واردات" بوده است.

یاشار سلطانی فعال سیاسی اجتماعی در واکنش به این عضو وزارت بهداشت و درمان در توئیتر نوشت: مردمی که در انتخابات محترمند، پس از ادای تکلیف، پفیوز و پر رو هستند.