تبیین فرصتهای سرمایه گذاری حوزه انرژی در آیفیکس 2021

چهارشنبه،۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

"همایش و نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور" با هدف کمک به رشد اقتصاد ملی، تقویت تعاملات و ایجاد رابطه تکمیلی بین حوزه انرژی با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جزیره کیش برگزار می گردد.

تبیین فرصتهای سرمایه گذاری حوزه انرژی در آیفیکس 2021

به گزارش دبیرخانه برگزاری رویداد آیفیکس 2021، تعادل بخشی در رابطه بخش انرژی با مناطق آزاد و ویژه، تسهیل زمینه‌های صادرات انرژی و کالاهای نهایی مرتبط با حوزه نفت و گاز، ایجاد ارزش افزوده و جذابیت های لازم برای کلیه ذینفعان این صنعت بزرگ و راهبردی و افزایش مطلوبیت برای سرمایه‌گذاران خارجی، از دیگر اهداف برپایی این رویداد است. این رویداد همچنین با هدف توجه بیشتر به موضوع دیپلماسی اقتصادی و تقویت پیشران های اقتصاد کشور نظیر انرژی و پتروشیمی، تحت عنوان رویداد IFEEX 2021  از 3  لغایت 5  آبان ماه سال جاری در جزیره کیش با حضور و مشارکت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، کلیه مناطق آزاد و ویژه، شرکتهای فعال بخش دولتی و بخش خصوصی، فعالان اکوسیستم نفت، گاز و پتروشیمی، آب و نیرو ، ارکان بازارهای پولی و مالی و بازار سرمایه شامل حوزه بورس، بانک و بیمه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، پارکهای علم و فناوری و صاحبنظران اقتصادی برگزار می شود.

بنا به گزارش دریافتی، تاکید بر لزوم تطابق فعالیت مناطق آزاد و ویژه کشور با اهداف کلان و بالادستی و تحقق رویکرد «اقتصاد دریامحور» مورد تاکید مقام معظم رهبری و تقویت فعالیتهای حوزه مهم انرژی ، بازشناسی ظرفیت های مناطق آزاد و ویژه، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری، ارائه توانمندیهای بازارهای مالی در تامین مالی برای اجرای طرح های جدید، افزایش کارآمدی و بهره وری و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات حوزه انرژی، تسهیلگری در فعالیت های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر، توسعه مبتنی بر الزامات زیست محیطی و تقویت نقش و جایگاه شرکتهای دانش بنیان، از جمله برنامه ها و موضوعاتی است که مورد توجه و کنکاش قرار خواهد گرفت تا راهبردهایی نو برای فعالیتهای آتی ترسیم گردد.

در بخشی از گزارش آمده است: نگاه جامع و کلان همراه با حضور تمامی ذینفعان این زیست بوم در سال" حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی" ها  ضرورت مهمی است که برگزارکنندگان رویداد به آن نظر داشته و دستیابی به دستاوردهای قابل توجه در این عرصه راهبردی را انتظار دارند.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این رویداد تخصصی به نشانی Www.ifeex.ir مراجعه کنند. این رویداد بزرگ اقتصادی، توسط شرکت بهاران تدبیر کیش انرژی، طی 3 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود. در این رویداد علاوه بر حضور بیش از 100 شرکت و بنگاه، ده ها پنل و نشست علمی و تخصصی نیز برگزار می گردد.