تبلیغات انتخاباتی در سراسر گرجستان آغاز شد

چهارشنبه،۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گرجستان از امروز چهارشنبه به طور رسمی در سراسر این کشور آغاز شد.

تبلیغات انتخاباتی در سراسر گرجستان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری نیوز گئورگیا ، «گئورگی مارگولاشویلی» رئیس جمهوری گرجستان با صدور فرمانی 28 اکتبر (6 آبان ماه ) را روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد . 
بر اساس قانون انتخابات گرجستان، شهروندان گرجی 35 ساله و بالاتر، با داشتن حداقل پنج سال اقامت دایمی در گرجستان می توانند داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شوند . 
همچنین طبق قانون انتخابات گرجستان همه شهروندان این کشور به غیر از اعضای کمیسیون های انتخاباتی ، قضات ، مامورین وزارت کشور ، وزار ت دفاع ، دادستانی و نهادهای اطلاعاتی می توانند در تبلیغات انتخاباتی مشارکت کنند . 
قانون انتخابات گرجستان مشارکت اتباع و نهادهای خارجی ، تشکل های خیریه و دینی ، مامورین نهادهای شهری در حین اجرای وظایف خود در تبلیغات انتخاباتی را منع کرده است . 
برگزاری تبلیغات انتخاباتی در نهادهای اجرایی ، قضایی و در واحدهای نظامی مجاز نمی باشد . 
ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 30 روز مانده به روز برگزاری انتخابات به پایان می رسد و تا به حال 31 تن از کمیسیون مرکزی انتخابات درخواست ثبت نامزدی کرده اند . 
تبلیغات انتخاباتی یک روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گرجستان ادامه خواهد داشت . 
این آخرین دوره است که انتخاب رئیس جمهوری در گرجستان با رای مستقیم مردم برگزار می شود و در دوره بعدی رئیس جمهوری توسط نمایندگان پارلمان انتخاب خواهد شد . 
حزب حاکم ' رویای گرجستان ' تا به حال نامزد خود برای این دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکرده و مسئولان این حزب سیاسی اعلام کردند که از نامزدی یکی از نامزدهای مستقل حمایت خواهند کرد .