700 نفر پارسال بر اثر حوادث ناشی از کار فوت کردند

سه شنبه،۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود10 هزار نفر سال گذشته در اثر حوادث کار مصدوم شدند و حدود 700 نفر نیز فوت کردند.

700 نفر پارسال بر اثر حوادث ناشی از کار فوت کردند

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش ملی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در اراک افزود: سال 96 نیز 800 نفر در اثر حوادث ناشی از کار فوت کردند.
وی اظهار داشت: پارسال 45 هزار نظارت از کارگاه های کشور انجام گرفت که نتیجه آن کاهش هفت درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال قبل از آن بوده است.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 2 میلیون و 740 هزار نفر هر سال در جهان در اثر حوادث ناشی از کار فوت می کنند که 84 درصد ناشی از بیماری های شغلی و 380 هزار نفر معادل 16 درصد نیز بر اثر حوادث مستقیم کار فوت می کنند.
مظفری افزود: امسال 50 هزار کارگر ساختمانی زیر پوشش آموزش همه جانبه ایمنی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار قرار می گیرند.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: الزام پیمانکاران به رعایت موارد ایمنی یکی از روش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به کاهش حوادث ناشی از کار است.
مظفری افزود: سازمان تامین اجتماعی، پزشک قانونی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه مرجع در حوزه حوادث شغلی هستند که زوایای این موضوع را رصد می کنند.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین علت وجود نرخ بالا در حوادث ناشی از کار، عدم آموزش کارگران شاغل در واحدهای تولیدی است.
مظفری افزود: کاهش 15درصدی حوادث ناشی از کار از برنامه های هدف گذاری شده در سال جاری است.
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: رونق تولید امسال مورد توجه همه دستگاه های تولیدی و صنعتی است.
«امیرعباس پرکنی» افزود: تست دستگاه و تجهیزات حفاظت فردی به تعداد هفت هزار و 840 مورد در سال گذشته انجام شد که در سال جاری با برنامه ریزی مدون گام جدی تری در راستای صیانت از محیط کارگری انجام می گیرد.
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آلاینده سنجی یک هزار و 500 واحد و آموزش یک میلیون و 340 هزار و 825 نفر ساعت بخشی از فعالیت های این مجموعه برای ایمن سازی محیط کار کارگران بوده است.
پرکنی افزود: شورای عالی فنی ظرفیت خوبی است که قانونگذار مجوز داده تا تسهیل کننده کار برای فعالان این مجموعه باشد.
وی اظهار داشت: تدوین استاندارد الزام برای 240 دستگاه ماشین آلات، آموزش تصویری ایمنی و حوادث ناثی از کار، تولید محتوای آموزشی و تجهیز آزمایشگاه تست فردی از جمله برنامه های سال آتی مرکز تحقیقات و تعلیمات است.