سالانه ۲.۷میلیون نفر آسیب جانی ناشی از کار می‌بینند

شنبه،۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
مدیر کل بازرسی کار؛

مدیر کل بازرسی کار وزارت کار اعلام کرد: براساس اعلام سازمان بین المللی کار میزان آسیب‌های جانی ناشی از حوادث و بیماری‌های شغلی در جهان ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در سال برآورد می شود.

سالانه ۲.۷میلیون نفر آسیب جانی ناشی از کار می‌بینند

علی مظفری در پیامی به مناسبت آغاز نخستین مرحله المپیاد سراسری ایمنی کار کشور نوشت: بی­ تردید داشتن حق کار در شرایط ایمن و محیطی سالم یکی از مولفه ­های کار شایسته محسوب می­ شود و هر کارگر سزاوار آن است که در محیطی فاقد تنش از نگاه ایمنی و سلامت کار فعالیت نماید.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی سراسر کشور همچنین اعلام کرد: سازمان بین­ المللی کار (ILO) در سال ۲۰۱۷ میلادی میزان آسیب ­های جانی ناشی از حوادث و  بیماری ­های شغلی در جهان را حدود ۲.۷۸میلیون نفر در سال برآورد کرده است که از این تعداد حدود  ۲.۴ میلیون نفر به دلیل بیماری­ های شغلی و حدود  ۳۸۰ هزار  نفر نیز در اثر حوادث ناشی کار جان خود را از دست می‌­دهند.

بر اساس این پیام؛ در دنیای مدرن ارزش دارایی ­های ملت­ ها نه منابع و ثروت ­های خدادادی بلکه منابع انسانی کارآمد و سالمی است که موتور محرک اقتصاد ملی و زمینه­ ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم می­ آورد. در این راستا ملل مختلف به رغم داشتن ارزش ­های فرهنگی ویژه­ خود، ارتقای فرهنگ ایمنی کار را به عنوان ارزش  مشترک انسانی دانسته و سرمایه ­گذاری در آن را یک ضرورت می­ دانند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار همچنین در پایان پیام خود اظهار امیدوار کرد که حضور فعال و پویا در این آزمون کشوری، زمینه هم افزایی و مشارکت دست اندرکاران حوزه ایمنی کار کشور را فراهم آورد.