اجرای خدمات چاه های نفت و گاز بدون دکل

شنبه،۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
در نتیجه اعتماد به بخش داخلی محقق شد:

برای نخستین بار در کشور، عملیات ضروری خدمات چاه های نفت و گاز بدون نیاز به دکل انجام و در نتیجه آن از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری شد.

اجرای خدمات چاه های نفت و گاز بدون دکل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عملیات بدون دکل اسیدکاری گسترده و تمیزسازی چاه با نرخ تولیدی بالا در فاز ۴  میدان گازی پارس جنوبی با کشتی اسیدکاری و تمیزسازی پیشرفته و مجهز Northern Genesis  به دست متخصصان داخلی انجام شد. اجرای موفقیت آمیز این پروژه برای نخستین بار، نتیجه دو سال بررسی، طراحی مهندسی و آنالیز ریسک بود که با مدیریت بخش داخلی و قبول ریسک، زمینه حذف دکل از عملیات انگیزش و زنده کردن چاه ها را فراهم ساخته و موجب میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی شد.

گفتنی است پیمانکاران بالادستی داخلی این پروژه ضمن مدیریت کلان این پروژه، اجرای آن را به شرکت ایرانی فعال در حوزه مهندسی و خدمات چاه واگذار کرد. در این پروژه با حذف دکل از عملیات چاه ها، موجب کاهش هزینه های عملیاتی، بهینه سازی در زمان و چابکی عملیات خدمات چاه ها در میدان گازی استراتژیک و حائز اهمیت پارس جنوبی شذ. این روش نو آورانه همچنین گواهی بر توانمندی داخلی در ارائه راهکارهای موثر و نوین در بهینه سازی تولید و عملیات حساس خدمات چاه ها در میادین دریایی کشور است.

این عملیات از مهندسی شامل برنامه ریزی و طراحی عملیات، شبیه سازی ها، تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی و عواقب آن با نرم افزارهای روز دنیا، تا اجرای موفقیت آمیز- ایمن، کارآمد، مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست- آن حاصل کار تیم مشترکی از مهندسان و متخصصان با تجربه بخش داخلی بود. این شرکت ایرانی فعال در بخش مهندسی و خدمات چاه از سال ۲۰۰۹ میلادی در مهندسی و اجرای عملیات اسیدکاری و تمیزسازی چاه های نفت و گاز در میادین مختلف واقع در خلیج فارس و دریای عمان فعال است، موفق به انجام عملیات بدون دکل اسیدکاری گسترده و تمیزسازی چاه با نرخ تولیدی بالا در سکوی تولیدی فاز ۴ میدان گازی پارس جنوبی با کشتی اسیدکاری و تمیزسازی پیشرفته و مجهز Northern Genesis شد.

منبع: خبرگزاری مهر