زوج ها دنبال دختر زیر 2 سال زیبا برای فرزندخواندگی هستند

دوشنبه،۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: زوج ها خواست های پیچیده ای برای فرزندخواندگی دارند و می خواهند فرزندخوانده آنان دختر، زیر دو سال، زیبا یا سید باشد.

زوج ها دنبال دختر زیر 2 سال زیبا برای فرزندخواندگی هستند

داریوش بیات نژاد عصر دوشنبه در نشست خبری در محل بهزیستی استان تهران افزود: البته برخی مراجعان نوعدوست، فرزندان بیمار و دارای معلولیت را نیز به فرزندخواندگی پذیرفته اند که امید است این آمار افزایش یابد.
وی ادامه داد: برای پیگیری درمان کودکان بیمار تحت پوشش بهزیستی به ویژه کودکان بی هویت به شدت نیازمند همکاری سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: هزینه های درمانی این کودکان سرسام آور است و به دفترچه بیمه نیاز دارند البته مقامات قضایی قول همکاری در این زمینه را داده اند و باید توجه داشت که کودکان فاقد هویت عموما دچار بیماری هستند.
بیات نژاد یادآور شد: شرایط فرزندخواندگی برای دختران مجرد بالای 30 سال تسهیل شده است و از آغاز اجرای این قانون از سال 96 تاکنون 12 فرزند به این دختران واگذار شده است.
به گفته وی، سال گذشته در مجموع 501 فرزند به فرزندخواندگی سپرده شده اند و زمینه بازگشت 363 فرزند به خانواده فراهم شده است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به کودکان کار و خیابان گفت: سه هزار و 500 کودک کار و خیابان از این سازمان، خدمات دریافت کرده اند.
بیات نژاد با انتقاد از برخی شیوه های ساماندهی و برخورد با کودکان کار و خیابان افزود: متاسفانه گاهی حتی این کودکان را با دستبند تحویل ما می دهند.

بهره مندی بیش از 209 هزار تهرانی از خدمات درمان و پیشگیری اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: 209 هزار و 900 نفر در استان تهران از خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد بهره مند شده اند و بیش از یک میلیون و 607 هزار نفر از خدمات پیشگیری در سال 96 بهره گرفته اند.
وی ادامه داد: از این تعداد نفرات، 492 هزار نفر در حوزه خدمات مشاوره و روانشناختی، بیش از هشت هزار نفر در حوزه خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی و 897 هزار و 600 نفر نیز در حوزه معلولیت ها از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 57 هزار و 740 نفر در مراکز بهبود اقامتی ماده 15 (خود معرف) درمان شده اند و 9 هزار و 84 نفر در مراکز ماده 16 (معتادان متجاهر) مورد درمان قرار گرفته اند.
مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: حمایت های مستمر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش 11هزار و 475 نفر بوده است و هزار و 250 نفر از زنان سرپرست خانوار توانمند از چرخه حمایت مستمر خارج شدند.
بیات نژاد درباره کودکان بی سرپرست و بدسرپرست گفت: نزدیک به هزار و 500 فرزند در 71 خانه کودک و نوجوان دولتی و غیردولتی مقیم هستند. 

بیش از 2800 مجهول الهویه در بهزیستی تهران 

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: دو هزار و 841 نفر مجهول الهویه در این استان اعم از سالمند، بیمار اعصاب و روان و معتاد تحت پوشش این سازمان است. البته در این بخش چالش های اعتباری زیادی داریم.
وی خاطرنشان کرد: تعداد یارانه بگیران مراکز روزانه بهزیستی استان تهران پنج هزار و 240 نفر است.
وی اضافه کرد: بهزیستی استان تهران هشت هزار و 954 نفر از جامعه هدف خود مانند زنان سرپرست خانوار و خانواده های دارای دو معلول به بالا را شناسایی کرد و بیش از پنج هزار و 193نفر از آنان صاحب خانه شده اند.