۲۰درصد واحدهای صنعتی سمنان با مشکل بازار فروش مواجه هستند

سه شنبه،۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه کمبود نقدینگی و بدهی معوق ازجمله مشکلات پیش روی صنعت است، گفت: ۲۰درصد واحدهای صنعتی سمنان با مشکل بازار فروش مواجه هستند.

۲۰درصد واحدهای صنعتی سمنان با مشکل بازار فروش مواجه هستند

بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۲۰درصد واحدهای صنعتی سمنان با مشکل بازار فروش محصولات تولید خود مواجه هستند، ابراز داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به دنبال راهی برای جذب بازار داخلی و خارجی کارخانه‌های استان باشیم.

وی بابیان اینکه بخشی از تولید کارخانه‌های استان سمنان به دلیل نبودن بازار فروش عقب‌افتاده است، افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی درنبرد با دنیا مواجه هستیم که اگر فکری برای تداوم کار کارخانه‌ها نشود قطعاً در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد لذا در تلاش برای حل مشکل این واحدها به‌طور جد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه کمبود نقدینگی، بدهی معوق ازجمله مشکلات پیش روی صنعت استان محسوب می‌شود، ابراز داشت: دو هزار و ۱۰ واحد صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند که این رقم معادل ۶۶ درصد واحدهای استان است که دولت باید برای ادامه حیات این واحدها پیش‌قدم شود.

اسودی بابیان اینکه ۸۱۰ واحد صنعتی سمنان به بانک‌ها بدهکار هستند، تصریح کرد: در ستاد تسهیل و رونق تولید می‌کوشیم تا مشکلات واحدهای تولید را برطرف کنیم تا هیچ‌یک از واحدها به دلیل بدهی منجر به تعطیلی نشود و چرخ اقتصادی استان بچرخد.

وی بابیان اینکه ۴۵ درصد واحدهای صنعتی استان سمنان به تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها بدهکارند، افزود: ۶۴ درصد واحدهای صنعتی سمنان بدهی‌های بخش کارگری، بیمه و تأمین اجتماعی دارند که این مشکلات پیش روی صنعت مانع توسعه می‌شود که در نظر داریم این موانع را در ستاد تسهیل و کمیته برنامه‌ریزی برطرف کنیم.