نقشه راه توسعه گردشگری خوراک، تدوین می شود

سه شنبه،۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰

سومین جلسه کمیسیون” گردشگری خوراک” کارگروه گردشگری باشگاه تلاشگران ارزش آفرین کشور به میزبانی و با حضور مدیران ارشد جمعیت ایرانیان شایسته کشور برگزار شد.

نقشه راه توسعه گردشگری خوراک، تدوین می شود

دراین جلسه، علیرضا دژبد، ولی فرنام  و سعید منتظری، هریک از منظری به معرفی باشگاه تلاشگران ارزش آفرین کشور و جمعیت ایرانیان شایسته کشور پرداخته و درخصوص اهمیت “گردشگری خوراک” مطالبی را عنوان نمودند.
در این برنامه و طی مراسمی نمادین، جمعیت ایرانیان شایسته کشور  از نویسنده کتاب “گردشگری خوراک محصولی نوپا باخلاقیتی نامحدود در جذب گردشگر “ تالیف زهرالاریجانی تقدیر بعمل آورد.
 زهرا لاریجانی مسئول کمیسیون گردشگری خوراک در سخنان خود به ضرورت نگاه اقتصادی به این بخش مهم گردشگری  اشاره کرد و گفت: مصرف غذا به طور میانگین ، یک سوم (۳۳درصد) هزینه هرگردشگر را به خود اختصاص میدهد. با این نگاه میتوان در حال حاضر و در دوران پساکرونا به گردشگری خوراک به عنوان بخش ارز آور ودرآمد زای اقتصادی حاصل از هر گردشگر، نگاه ویژه ای داشت. وی با اشاره به اینکه، غذا یکی از حامل های اصلی فرهنگ هر جامعه است، افزود: گردشگری در جهان یکی از سرفصل های مهم و جذاب اقتصادی است که سالانه منبع درآمد بسیاری از کشورها را تشکیل می دهد. هر چه در برنامه ریزی دقیق تر و بهتر این خدمات وقت و سرمایه گذاری انجام شود؛ می توان به موفقیت در تحقق منابع مالی پیش بینی شده امیدوار تر بود. 
نویسنده کتاب گردشگری خوراک در ادامه اظهار داشت: انتقال مفاهیم فرهنگی که در بسیاری کشورها از اولویت برخوردار است، نیز از این طریق قابل حصول و دستیابی است.
زهرا لاریجانی، همچنین به ضرورت برنامه ریزی جهت  تهیه نقشه راه توسعه گردشگری خوراک ایران باتوجه به 
 قابلیت فراوان ایران در زمینه تنوع غذایی با نگاه به جغرافیا و تنوع قومی و نژادی بسیار مهم دانست و پیشنهادهایی را در خصوص چگونگی تدوین این نیاز ارائه کرد. نقش استارتاپ ها و برگزاری رویدادهای محلی و ملی و بین المللی در باره گردشگری خوراک نیز از دیگر موضوعات مورد اشاره بود.
به گزارش خبرنگار ما، مقرر شد اعضا در جلسه بعدی پیشنهادات خود را دراین خصوص به مسئول کمیسیون گردشگری خوراک ارایه دهند.
کمیسیون گردشگری خوراک پنجمین کمیسیون و فعالترین کمیسیون درحال حاضر  از کارگروه هتلداری و گردشگری باشگاه تلاشگران ارزش افرین کشور است.