دورخیز پتروشیمی مسجدسلیمان برای جهش تولید

جمعه،۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

مدیر مجتمع و فنی پتروشیمی مسجدسلیمان، شایعه توقف تولید در این مجموعه صنعتی تولیدی را تکذیب کرد. 

دورخیز پتروشیمی مسجد سلیمان برای جهش تولید 

حسین صالحی‌نیا درباره اخبار توقف تولید در شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در فضای مجازی در جمع خبرنگاران شهرستان مسجدسلیمان ضمن ارائه گزارش فنی اظهار داشت: توقف تولید به دلیل خرابی یکی از قطعات توربین بود و با توجه به لزوم ارسال این قطعه به خارج از مجتمع برای تعمیر و‌ تامین هم‌زمان آن از خارج کشور و زمان‌بر بودن این فرآیند، جهت جلوگیری از قطع تولید مجدد و بهره برداری مناسب از زمان، همزمان تعمیرات اساسی سالیانه(اورهال) که مقرر بوده در دی یا بهمن ماه سال جاری انجام گردد نیز همزمان آغاز و اکنون رو به پایان است.
وی افزود: با توجه به این که نیاز تامین قطعات حساس با تلاش و رایزنی مدیران و به خصوص مدیرعامل شرکت در سریع‌ترین زمان ممکن از خارج کشور  انجام شد،گفت: قطعات تعمیری نیز در حال بازسازی هستند و طی چند روز آینده مجددا شرکت، وارد مدار تولید خواهد شد و به روال عادی باز خواهد گشت. وی در ادامه افزود:،همچنین در روزهای آتی به همت همکاران تلاشگر شرکت،تعمیرات اساسی سالیانه نیز انجام خواهد شد تا بدین ترتیب از زمان نیز بهترین استفاده شده باشد.

در این نشست نگرانی‌های مردم منطقه توسط اصحاب رسانه در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح شد. مهندس صالح نیا در این خصوص گفت:بنده تنها پاسخگوی سوالات فنی هستم. از اینرو‌، طی دو هفته آینده کنفرانس مطبوعاتی با حضور مدیر عامل مجتمع جهت پاسخ به سوالات خبرنگاران برگزار میگردد. همچنین سوالی در ارتباط با عدم وجود تجهیزات پزشکی در پتروشیمی مسجدسلیمان مطرح شد که در پایان این نشست به دعوت مدیران مجتمع، کلیه حاضرین از درمانگاه مجتمع و تجهیزات و تیم پزشکی درمانی بازدید نمودند. به گفته مسئولان ذیربط آمبولانس ها و تجهیزات پزشکی مجتمع، جزء به روز ترین تجهیزات پزشکی محسوب می شوند.