مجوز تمدید یکماهه سپرده‌های بانکی مطابق با شهریور پارسال صادر شد

چهارشنبه،۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد قراردادهای سپرده سرمایه گذاری که از دوم تا یازدهم شهریور پارسال افتتاح شد، در صورت درخواست سپرده گذاران به مدت یک ماه قابل تمدید است.

مجوز تمدید یکماهه سپرده‌های بانکی مطابق با شهریور پارسال صادر شد

بانک مرکزی اوایل شهریور پارسال طرح الزام بانک ها برای رعایت نرخ سود مصوب 15 درصدی شورای پول و اعتبار را اجرایی کرد و یک هفته برای تعیین تکلیف حساب سپرده گذاران مهلت داد.
بانک ها و موسسه ها نیز در این مهلت برای جذب سرمایه با سودهای بیش از 15 درصد تلاش کردند. 
امروز بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به سررسید قراردادهای سپرده گذاری دوم تا یازدهم شهریور پارسال، بانک‌ها و موسسه های اعتباری غیربانکی به درخواست سپرده گذاران خود می‌توانند این قراردادها را به مدت یک ماه با همان شرایط اولیه تمدید کنند.
بانک مرکزی هدف از اتخاذ این تصمیم را «ایجاد ثبات در بازارهای مختلف از طریق بعضی سیاست‌های موثر و کارآمد پولی و ارزی» اعلام کرد.

نرخ‌‌های جدید سود سپرده‌های بانکی بزودی اعلام می شود

بر پایه این گزارش، افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید با رعایت نرخ سود علی‌الحساب مصوب شورای پول و اعتبار (حداکثر ۱۵ درصد) مجاز است.
سیاست‌های جدید بانک مرکزی درباره نرخ‌ سود سپرده‌های بانکی، متناسب با شرایط و اقتضائات روز در دست تدوین است و بزودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ می شود.
بانک‌ها و موسسه های اعتباری غیربانکی باید در تعیین و اعلام نرخ سود علی‌الحساب این سپرده‌ها با تحلیلی جامع و برآورد شرایط و روندهای آتی اقتصادی، ابتدا نرخ سود مورد انتظار سپرده‌های سرمایه‌گذاری در پایان دوره را پیش‌بینی کرده، سپس درصدی از آن را به عنوان نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری تعیین کند.
بر این اساس، نرخ سود علی‌الحساب ‌باید همواره کمتر از نرخ سود قطعی پایان دوره باشد.
این روزها پیامک هایی برای تمدید حساب های سپرده از برخی بانک ها به مشتریان ارسال می شود.
با توجه به اعلام فرصت یک ماهه، باید منتظر اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی بعد از این مدت بود.