5 دهک از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برخوردار می‌شوند

چهارشنبه،۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ‌پنج دهک جامعه از حمایت‌های اجتماعی مستقیم نقدی و غیرنقدی برخوردار می شوند و برنامه‌های درنظرگرفته در این زمینه دو تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

5 دهک از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برخوردار می‌شوند

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، افزود: با توجه به افزایش قیمت کالاها در چند وقت اخیر کالاهای اساسی با نرخ مصوب عرضه می شود و به اقشار ویژه جامعه که شامل پنج دهک جامعه هستند نیز نگاه ویژه خواهیم داشت و حمایت‌های بیشتری را از آنها خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: امید به زندگی در حال حاضر برای بانوان به 76 سال و برای مردان به 73 سال رسیده و میزان برخورداری افراد از بیمه ها نیز تقریبا دو برابر شده است.
محسنی بندپی ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری به یک میلیون و 400 هزار نفر و تامین اجتماعی به سه میلیون و 200 هزار نفر و صندوق فولاد هم به 89 هزار نفر خدمات ارائه می دهد که بیش از 60 درصد از جمعیت آنها راکه تحت حمایت این صندوق‌ها هستند، سالمندان شامل می شوند.
وی تصریح کرد: افرادی هستند که تحت حمایت نهاد خاصی نیستند و 20 درصد از سالمندان زن نیز تنها زندگی می کنند.