حمایت بانک کشاورزی برای کشاورزان خسارت دیده سیل استان گلستان

چهارشنبه،۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

بسته حمایتی بانک کشاورزی برای کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل اخیر ، باحضور نیکخواه رییس اداره کل اعتبارات و سرمایه گذاری طرح های بانک، ابلاغ شد.

حمایت بانک کشاورزی برای کشاورزان خسارت دیده سیل استان گلستان

به گزارش اقتصاد کارا و روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گلستان، مهندس نیکخواه روز سه شنبه 20 فروردین به منظور بررسی خسارت های ناشی از سیل به استان گلستان سفر کرد و ضمن حضور در جلسه روسای شعب استان ،  بسته حمایتی بانک برای کشاورزان خسارت دیده از سیل را ابلاغ کرد. نیکخواه در سخنان خود به تشریح دستورالعمل اعتباری آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تصمیمات بعمل آمده و تصویب نامه هیت وزیران مبلغ ۳۵۱۶ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 4 درصد به آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر استان گلستان اختصاص یافت .

وی افزود: بابت بازسازی ۱۰۹ واحد مسکونی شهری و ۱۶۹۰ واحد مسکونی روستایی بترتیب تسهیلاتی به مبالغ ۵۰ میلیون و ۴۰ میلیون تومان با دوران مشارکت ۳ ساله و باز پرداخت اقساط ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است ،سود این تسهیلات برای مسکن روستایی ۴ درصد  و برای مسکن شهری ۵درصد تعیین شده است.

نیکخواه ضمن بررسی کارنامه اعتبارات بانک اعلام داشت : از افتخارات بانک کشاورزی در سال 97، پرداخت ۴۸۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان و مشتریان است که نتیجه آن افزایش سطح درآمد و معیشت مردم و تامین امنیت غذایی کشور است. وی افزود: سه هدف اصلی در کلیه طرح های مورد حمایت بانک در نظر گرفته می شود: کاهش قیمت تمام شده محصول ، ارتقا کیفیت محصول  و ایجاد ارزش افزوده که خود در سه محور فرآوری،تلفیق و پالایش قابل اجرا است.