صدور بیمه نامه حوادث پس از سیل، 150درصد افزایش یافت

چهارشنبه،۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

سیلاب‌های ابتدای سال 98 و خسارت سنگین آنها، جذابیت بیمه را بالا برد به طوری که فروش بیمه نامه حوادث در برخی شرکتهای بیمه در 2 ماه اخیر 100 تا 150درصد افزایش داشته است.

صدور بیمه نامه حوادث پس از سیل، 150درصد افزایش یافت

بارندگیهای شدید و سیلاب که از اواخر اسفند 97 آغاز شد و تا اواسط فروردین 98 ادامه یافت، بیشتر استانهای کشور را درگیر کرد و البته تبعات آن همچنان ادامه دارد.
میزان دقیق خسارتهای ناشی از سیلاب به شکل دقیق اعلام نشده است، اما وزیر کشور میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز با اعلام اینکه بین پنج تا هفت درصد واحدهای مسکونی در کشور از پوشش بیمه‌ حوادث طبیعی برخوردارند، گفت: برآورد میشود که میزان خسارت وارده بر واحدهای مسکونی در سیل حدود 330 میلیارد تومان باشد.
همزمان با وقوع سیلاب های اخیر، موضوع لزوم گسترش پوشش بیمه در مقابل حوادث طبیعی مورد توجه قرار گرفت، به طوری که گزارشها از رشد حدود 150 درصدی صدور بیمه حوادث که سیل را نیز پوشش میدهد، حکایت دارد.
بر این اساس، بیمه مرکزی اعلام کرد: پس از وقوع سیلابهای اخیر تلاش شد که مشکلات بیمه گذاران سیل زده با سرعت بر طرف شود به گونهای که علاوه بر پرداخت برخی خسارات، هماهنگیهای لازم برای تکمیل پروندههای خسارت نیز توسط شرکتهای بیمه انجام شده است.
عملکرد صنعت بیمه در ماجرای سیل اخیر، زمینه ترغیب مردم به خرید بیمه نامه را به دنبال داشته که رشد 100 تا 150 درصدی فروش بیمه نامه حوادث در برخی شرکتهای بیمه در 2 ماه اخیر از نشانههای این رضایتمندی محسوب میشود.
همچنین پس از وقوع سیلابهای اخیر، طرح ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی توسط نهادهای ذیربط نیز در دستور کار قرار گرفته است.