محدودیتی برای ورود شرکت های اینترنتی به بورس وجود ندارد

دوشنبه،۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: محدودیتی در پذیرش و ورود شرکت های اینترنتی و مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات در بورس وجود ندارد اما ارزشگذاری آنها با سایر شرکت ها متفاوت است.

محدودیتی برای ورود شرکت های اینترنتی به بورس وجود ندارد

«شاپور محمدی» در آیین امضای تفاهمنامه با سازمان فناوری اطلاعات که در حاشیه نمایشگاه بین المللی الکامپ برگزار شد، افزود: در صورتی که مدارک و اسناد شرکت های اینترنتی کامل باشد، به سرعت نسبت به پذیرش آنها اقدام می شود.
وی یادآور شد: در برخی مواقع به علت نقص مدارک، روند پذیرش این شرکت‌ها طولانی شده است.
محمدی افزود: ارزشگذاری شرکت های اینترنتی و دانش بنیان در بورس با سایر شرکت ها متفاوت است و تفاهمنامه امروز کمک می‌کند تا به یک رویه و زبان مشترک در ارزشگذاری این شرکت ها دست یابیم.
وی درباره مالکیت فکری و معنوی در بورس نیز گفت: در فرابورس طرح مالکیت ایده مطرح شده که با هدف صیانت از موضوع مالکیت فکری و معنوی است.
رئیس سازمان بورس یادآور شد: در بخش ارزش گذاری این ایده ها نیاز داریم تا یک نظام و سیستم یکپارچه و منسجم ایجاد شود.
وی درباره تامین مالی در بورس نیز گفت: برخی شرکت‌ها برای تامین مالی وارد بورس می‌شوند که از آنها استقبال شده است.
محمدی گفت: موضوع تامین مالی جمعی در کشور قانونی شده که این موضوع بستری برای تامین مالی پروژه‌های اینترنتی فراهم می کند.
وی درباره تفاهمنامه ای که امروز با سازمان فناوری اطلاعات امضا شد نیز گفت: ذخیره سازی و نگهداری داده های بازار سرمایه در یک مکان امن تحت نظر یک نهاد حاکمیتی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: سرعت تبادل و حجم اطلاعات در بورس نیز بر اساس این تفاهمنامه افزایش می یابد.
رئیس سازمان بورس به اشتراک گذاری تجربه ها در قالب این تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: بحث های مربوط به فناوری اطلاعات و موضوعات فنی این بخش نیز به فعالان بازار سرمایه منتقل خواهد شد

ارایه خدمات شفافتر و سریعتر در بورس

«رسول سراییان» رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در آیین امضای این یادداشت تفاهم گفت: همکاری مشترک 2 سازمان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم و فعالان بازار سرمایه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بحث های مربوط به فناوری اطلاعات روز به روز در حال گسترش است، گفت: شفاف کردن فرایندها و همکاری در بخش انتقال داده ها، از محورهای این تفاهمنامه است.
سرابیان افزود: با این تفاهمنامه، تبادل اطلاعات و خدمات به صورت صریح و شفاف و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود.
وی یادآور شد: مخاطبان بازار سرمایه با احتساب دارندگان سهام عدالت به بیش از 50 میلیون نفر می‌رسد که زیرساخت های فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات شفاف به آنها فراهم می شود.
رئیس سازمان بورس اضافه کرد: طرح مسائل جدید مانند هوش مصنوعی و سیستم بلاک چین لزوم ایجاد بسترهای جدید در حوزه مالی و فناوری اطلاعات سرمایه را موجب شده است.
وی با بیان اینکه دولت قصد دخالت در اجرای طرح ها را ندارد، گفت: طرح ها باید از سوی بخش خصوصی راه اندازی شود و دولت نقش حمایتی و تسهیل کننده داشته باشد.