رشد تولید برق از انرژی های پاک در آمریکا

چهارشنبه،۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

آمریکایی ها در حال جایگزینی انرژی های تجدید پذیر به جای منابع متکی به سوخت های فسیلی نظیر نفت و ذغال سنگ هستند؛اما این تغییر رویه، به ویژه در مناطق محلی و بومی از سرعت کمتری برخوردار است.

رشد تولید برق از انرژی های پاک در آمریکا

بر اساس اطلاعات حوزه صنایع و نیز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال 2019 نزدیک به 32 درصد از منابع تولید برق از انرژی های تجدید ناپذیر بوده است. درروند کاهشی 42 سال اخیر، اکنون حدود 23 درصد از تولید برق آمریکا به منابع سوخت فسیلی وابسته است.

نکته قابل ذکر آنکه وابستگی به استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر در تولید الکتریسیته به عنوان نیاز پایه همه فعالیتهای اقتصادی در مناطق غربی  آمریکا بیش از سایر نقاط است. به دلایل مختلف، شماری از بهره برداران انگیزه بالایی برای از رده خارج کردن تجهیزات قدیمی متکی به سوختهای فسیلی را ندارند.

با این حال، اکنون شمار بیشتری از سیاستگذاران و فعالان صنعت برای گذار سریعتر جامعه آمریکا به استفاده از انرژی های خورشیدی، بادی و ... که پاک و ارزان تر هستند، تلاش می کنند. البته پر واضح است که فشارهای وارده و تلاشهای صورت گرفته، بدون مقاومت و مخالفت نیست و موجب تنش هایی در بخش های مختلف شده است.

مجموعه نیروگاهی " کیت کارسون "، یکی از نمونه های تولید برق از منابع پاک است که فعالیت خود را از سال 2016 آغاز کرده است. این مجموعه تلاش دارد تا با توسعه پنل ها، تا سال 2022 به تولید روزانه 35 مگاوات برق از محل تابش انرژی خورشید برسد که معادل یک سوم تقاضا در منطقه فعالیت خود است.

منبع: اکونومیست