سوال از وزیر خارجه، وزیر نیرو و وزیر کشور در جلسه علنی امروز اعلام وصول شد

چهارشنبه،۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

چهار سوال ملی از وزیر امور خارجه درباره گزارش به موقع برجام، اقدامات دیپلماتیک ایران در رفع تهدیدهای بین المللی، سدسازی های کشورهای همسایه و اعطای حق شهروندی به برخی مسئولان در جریان مذاکرات هسته ای در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس اعلام وصول شد.

سوال از وزیر خارجه، وزیر نیرو و وزیر کشور در جلسه علنی امروز اعلام وصول شد

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه گفت: سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر امور خارجه در خصوص عدم ارائه گزارش به موقع برجام به مجلس و مردم و سوال ملی جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب به همراه دو نماینده دیگر از ظریف در خصوص اقدامات دیپلماتیک ایران و رفع تهدیدهای منطقه ای و بین المللی اعلام وصول می شود. 
وی ادامه داد: همچنین سوال ملی جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس در مورد عدم پاسخگویی محمد جواد ظریف درخصوص جلوگیری نکردن سد سازی های غیر قانونی کشورهای همسایه و سوال ملی کاظم جلالی نماینده تهران در مورد اعطای حق شهروندی به مسئولان و فرزندانشان در جریان مذاکرات برجام اعلام وصول می شود. 
عضو هیات رییسه مجلس از دیگر موارد اعلام وصولی را سوال ملی علیرضا محجوب از وزیر نیرو درخصوص شفافیت اپراتورهای برق رسان و سوال ملی حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر کشور در مورد عدم اجرای مصوبات شورای ملی آب و امنیت کشور بیان کرد.
یوسف نژاد افزود: همچنین طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم، مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن اعلام وصول می شود. 
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر عضو هیات رییسه مجلس نیز در این جلسه با اعلام وصول طرح اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز گفت: براساس تبصره یک ماده 49 اصلاحات تقنینی با پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن طرحی با عنوان اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و به هیات رییسه تقدیم شده است.
وی با اعلام وصول این طرح افزود: طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود و امیدواریم در مدت دو هفته آینده گزارش آن ارائه شود.